شناسهٔ خبر: 68214276 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

لزوم حمله به برآوردهای دشمن و عدم عقب‌نشینی

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی نواصولگرا نوشت:

لزوم حمله به برآوردهای دشمن و عدم عقب‌نشینی

باوجود آنکه مسئله اصلی در تاخیر پاسخ به ترور شهید هنیه، تاکتیکی است اما لازم است یادآوری شود به دست آوردن جایگاه منطقه‌ای آنهم در خاورمیانه حتما نیاز به دادن هزینه دارد. به ویژه زمانیکه طرف مقابل، یکی از وحشی‌ترین گروه‌های به حکومت رسیده در طول تاریخ است. از آغاز هم مشخص بود که اینبار باید به شکلی ضربه اول زده شود که در وعده صادق زده نشد و چنین حمله‌ای به معنای «زدوخورد» خواهد بود.

حالا هم که مصداق اتم استکبار پیغام داده جلوی سگ منطقه‌ای‌اش را مانند دفعه قبل نخواهد گرفت، نباید در این برآورد تغییری ایجاد کرد. باید فهم نمود که ما امروز در یک بازی ترس قرار داریم و اگر فرمان را بچرخانیم (و بترسیم) باید برای حداقل یک دهه بار شکست را به دوش بکشیم. و اتفاقا دشمن در شرایطی نیست که بخواهد جنگی گسترده را به راه بیاندازد هرچقدر هم که در طبل رسانه‌ای بر جنگ‌طلبی بکوبد. پس امروز، وقت عقب نشستن نیست.

از طرف دیگر ضعف دشمن را باید در لابه‌لای اخبار دشمن دید. نباید فریب جنگ رسانه‌ای برای بزرگ نشان دادن توان دشمن را خورد و اتفاقا دید که قدرت ما دارد با آنها چه می‌کند. البته تصمیم عاقلانه و برآوردهای لازم نظامی برای کاهش آثار ضربه طرف مقابل و تعریف نوع حمله برای کنترل پاسخ او به درستی صورت گیرد اما اصل پاسخ ضربه زننده و کشنده نباید کنار گذاشته شود. چشم جهان اسلام به ماست که برای آن هتک حرمت عجیب در قلب تهران چه می‌کنیم و چطور از خود و تمامیت ارضی و توانایی خود دفاع خواهیم کرد.

در این مسیر مسئله مهم توجیه مردم در داخل کشور برای ورود به چنین زدوخوردی است. چیزی که دشمن احتمالا روی آن حساب کرده است. باید معناسازی و تبیین مسئله و گفتگوی صمیمانه با مردم در دستور کار قرار گیرد و شرایط کنونی که ایران را تهدید می‌کند توضیح داده شود. چراکه بدون شک بعد از درگیری، حتما سوالاتی پیش می‌آید. اینجا باید بگوییم که اگر برای چند روز نجنگیم برای چند سال متمادی خواهیم باخت. باختی بدون هیچ راهی برای بازگشت.

خلاصه اینکه «به تعبیر قرآن کریم، عقب‌نشینی غیرتاکتیکی در هر میدانی چه عرصه نظامی و چه میدان‌های سیاسی، تبلیغاتی و اقتصادی، غضب الهی را به دنبال دارد.» از همین جهت ما به مسئولین شجاع خود ایمان داریم و با تمام توان از آنها برای پاسخ جدی و ضربه زننده حمایت می‌کنیم.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما