شناسهٔ خبر: 68208304 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

الحوثی: اسرائیل به «جنایت قرن» ادامه می‌دهد

تهران- ایرنا- رهبر انصارالله یمن در اظهاراتی جنگ وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه را «جنایت قرن» توصیف کرد و بر ضرورت مقابله با این جنایات تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنج‌شنبه ایرنا به نقل از شبکه المسیره، «عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر انصارالله یمن در آغاز سخنرانی هفتگی خود اظهار داشت: دشمن اسرائیلی ۳۱۴ روز است که به «جنایت قرن« و نسل‌کشی ملت فلسطین در نوار غزه ادامه می‌دهد.

وی گفت: کشتار مدرسه «التابعین» فجیع‌ترین جنایت دشمن در هفته گذشته بود که نمازگزاران را با سه بمب آمریکایی هدف قرار داد.

الحوثی افزود: دشمن در این قتل عام حرمت نماز و مکان نماز را زیر پا گذاشت و عمدا نمازگزاران را کشت.

وی درباره عملیات‌های مقاومت فلسطین در نوار غزه نیز گفت: مجاهدان در نوار غزه با صبر، فداکاری و شجاعت بی‌نظیری به وظیفه جهادی خود ادامه می‌دهند و پایداری آنها نشان دهنده ناکامی و ناامیدی شدید دشمن است و گردان های القسام در یازدهمین ماه تجاوز، در سطح وسیع، مؤثر و تأثیرگذار بر دشمن ضربه وارد می‌کنند.

الحوثی اضافه کرد: حمایت از غزه از تمام جبهه‌های پشتیبانی ادامه دارد. پاسخ به دشمن در راه است و تصمیم قاطع است و هرگز لغو نخواهد شد و این یک تعهد اخلاقی، انسانی و اعتقادی است. پاسخ، تعهدی صادقانه است و برای بازدارندگی دشمن ضروری است. آمریکایی‌ها تمام تلاش خود را می‌کنند تا با گام‌های سیاسی، از جمله صحبت از گفت‌وگو و مذاکره و هشدار، این پاسخ را مهار کنند و مانع آن شوند. حتی حضور ناوهای نیروی دریایی آمریکا و استقرار جنگنده‌ها در پایگاه‌های آمریکا در کشورهای عربی نمی‌تواند تصمیم پاسخگویی به رژیم اشغالگر را لغو کند.

وی تاکید کرد: پاسخ به رژیم اشغالگر یک تصمیم راهبردی و یک ضرورت واقعی برای بازدارندگی دشمن جنایتکار از ارتکاب جنایت است. هر تلاشی برای مهار پاسخ محکوم به شکست است و تصمیم همه جبهه‌ها در این باره قطعی است. رهبر انصارالله یمن درباره تاخیر در پاسخ به رژیم صهیونیستی نیز خاطرنشان کرد: تأخیر در پاسخ در چارچوب یک زمینه عملی قرار می‌گیرد و هدف از آن دردناک شدن پاسخ برای دشمن است. تأخیر در پاسخ تأثیر عملی بر دشمن دارد و رژیم اشغالگر را دچار ترس و وحشت کرده است. وی در این باره ادامه داد: ترس و نگرانی شدیدی از پاسخ حزب‌الله در صهیونیست‌ها شکل گرفته است و پیش‌بینی آنها این است که پاسخ دردناک و تأثیرگذار باشد.

رهبر انصارالله یمن درباره پاسخ به حمله ارتش رژیم صهیونیستی به شهر بندری الحدیده نیز تاکید کرد: پاسخ به حمله اسرائیل به الحدیده قطعی خواهد بود و راه، تجهیزات و تاکتیک‌های خاص خود را دارد. وی درباره حملات تجاوزکارانه آمریکا و انگلیس به خاک یمن نیز گفت: حملات خصمانه آمریکا در هفته جاری شامل ۱۰ حمله بود که هشت مورد آن در الحدیده و ۲ مورد در حجه و صنعا بود. رهبر انصارالله یمن ادامه داد: تا زمانی که تجاوزات به ملت فلسطین و محاصره آنها ادامه دارد، ما به عملیات نظامی خود به عنوان یک مأموریت مقدس جهادی ادامه خواهیم داد. آمریکا، اسرائیل، انگلیس و منافقین می‌خواهند عملیات نظامی ما را متوقف کنند و برای این کار به ملت ما فشار می‌آورند، اما این موضع ما تضعیف نخواهد شد و ملت یمن با وفاداری و استواری خود از موضع ایمان به حمایت از فلسطین می‌پردازند.

نظر شما