شناسهٔ خبر: 68202149 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معارض پنج هکتار از زمین های هیات موتورسواری و اتومبیلرانی آذربایجان شرقی برطرف شد

تبریز - ایرنا - رئیس هیات موتور سواری و اتومبیلرانی آذربایجان شرقی از رفع معارض پنج هکتاری از زمین های اختصاصی این هیات خبر داد و گفت: اقدامات اولیه برای ایجاد پیش موتور کراس و اندرو در این زمین ها آغاز شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سیانک امیرخیزی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۲۵ هکتار زمین در اطراف مجموع ورزشی یادگار امام ره تبریز به این هیات اختصاص داده شده که دارای معارض است و خوشبختانه با رایزنی ها و همکاری های بین دستگاهی در استان، معارض پنج هکتار رفع شده است.

وی ادامه داد: هدف اصلی هیات در این ۲۷ هکتار، ایجاد پیست های اندرو و سرعت در حد فرمول چهار است اما در پنج هکتاری که مشکلات آن رفع شده پیست موتور کراس و اندرو ساخته می شود که در مرحله طراحی اولیه و توجیهی است.

امیرخیزی هدف اصلی هیات موتورسواری و اتومبیلرانی استان را افزایش زیرساخت های مورد نیاز این رشته و جذب علاقه مندان عنوان کرد و گفت: کارهای خوبی در این زمینه صورت گرفته که در آینده نزدیک نتیجه خواهند داد.

وی با بیان اینکه تمام هیات های شهرستانی در استان فعال و دارای رئیس هستند، افزود: برگزاری مسابقات کراس در آذرشهر و اندروی کشوری در مراغه نشان از پویا بودن این هیات دارد.

امیرخیزی گفت: هیات موتورسواری و اتومبیلرانی، محلی برای تخلیه انرژی و هیجان علاقه مندان موتور و خودرو است و اعضای این هیات که همه حرفه ای و ورزشی هستند به هیچ عنوان در خیابان ها و معابر اقدام به حرکات نمایشی و خطرناک نمی کنند.

وی تعداد اعضا هیات را بیش از ۲ هزار نفر اعلام کرد و افزود: ۲۰ رشته در فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی فعال است و به همین اندازه، در هیات استان نیز فعالیت می کنند و تلاش هیات بر این است تا با فراهم کردن امکانات لازم، تمامی رشته ها را فعال کند.

وی با بیان اینکه هیات موتورسواری و اتومبیلرانی قابلیت ها و ظرفیت های فراوانی دارد گفت: این هیات آماده همکاری با نهادهای مختلف است و در این راستا، تفاهم نامه هایی با اورژانس، هلال احمر و محیط زیست منعقد کرده و آموزش های لازم در زمینه رانندگی با موتور و خودرو را در مواقع بحرانی و زمین های سخت، به کارکنان این نهادها ارایه می کند.

امیرخیزی به برنامه ها و مسابقات پیش روی این هیات نیز اشاره کرد و افزود: برگزاری مسابقات آفرود، اندرو، ادوینجر در روزهای یکم و دوم شهریور ماه سالجاری تحت عنوان شهدای خدمت و همچنین مسابقات ریس در هشتم و نهم این ماه از جمله مسابقاتی که برنامه ریزی شده است.

وی ادامه داد: همچنین به دنبال برگزاری مسابقات بین المللی اندور در ارتفاعات عینالی تبریز هستیم که به درخواست اعضا شورا، در حال فراهم کردن مقدمات این مسابقات هستیم.

رئیس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی همچنین به بالا رفتن تعداد کاربران موتور در تبریز و استان نیز اشاره کرد و گفت: درخواستمان از پلیس راهور این است تا صدور گواهینامه های موتورهای سبک را به این هیات واگذار کند تا این افراد آموزش های لازم را به طور اصولی فرا گیرند.

امیرخیزی گفت: موتورسواری و اتومبیلرانی، علم است و این علم باید به طور صحیح آموزش داده شود و ما خود را مکمل اقدامات نیروی انتظامی در ارتباط با این افراد می دانیم.

نظر شما