شناسهٔ خبر: 68201308 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

چتر حمایت کانون بر سر فعالان حوزه کودک و نوجوان خراسان شمالی

سید پوریا مسلمی

ردپای عشق را به خوبی می‌شود دید، آنجا که عده‌ای آستین همت را بالا زده‌اند تا دریچه‌ای تازه رو به دنیای کودکان و نوجوان بگشایند.

صاحب‌خبر -

همان ‌هایی که قلبشان برای کودکان این سزمین می‌تپد و می‌خواهند فراغت را به درستی برای کودکان و نوجوانانی که در هیاهوی روزگار گم شده‌اند، معنا کنند.

چند وقتی می‌شود که گروه‌های مردمی و حلقه‌های میانی در نقاط مختلف استان تلاش می‌کنند تا بالی باشند برای پرواز کودکان و نوجوانان و با برگزاری کلاس‌های آموزشی و فعالیت های فرهنگی و اجتماعی برای کودکان و نوجوانان حاشیه های شهر و روستاهای استان در این مسیر قدم گذاشتند.

این گروه‌های مردمی که تعدادشان هم در استان کم نیست، حلقه وصلی شده‌اند میان کانون و کودکانی که قرار است آینده‌سازان این سرزمین باشند.

حالا مدتی است کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی چتر حمایت خود را پهن کرده و از طریق تعامل با گروه‌های مردمی و حلقه‌های میانی که به صورت خودجوش قدم در این مسیر گذاشتند، سعی دارد دامنه فعالیت آن‌ها را گسترش داده و امکانات بیشتری را در اختیار این حلقه های میانی قرار دهد.

ادبی یکی از فعالان فرهنگی که چند سالی است با ایجاد خانه اوقات فراغت کودکان و نوجوانان به همراه دوستانش، اقدام به برگزاری کلاس های متنوع فرهنگی و آموزشی کرده است در گفت و گو با ایسنا، از استقبال خوب کودکان و نوجوانان گفت و به ظرفیت ایجاد شده از سوی کانون و بهره‌گیری از مربیان برای برگزاری کلاس‌های آموزشی اشاره کرد.

این فعال فرهنگی، اهدای کتاب از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را اقدامی ارزشمند در جهت رشد کودکان و نوجوانان و انس و الفت آن ها با کتاب برشمرد و خواستار توسعه فعالیت‌های کانون در این عرصه شد.

آذرپایاب از دیگر گروه های فعال مردمی است که فعالیت های فرهنگی را با همراهی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در قالب جلسات کتابخوانی، تئاتر، نقاشی و کاردستی شکل داده در گفت و گو با ایسنا معتقد است: رویکردمان از انجام این فعالیت ها، جهت دهی انرژی های کودکان و نوجوانان و کاهش آسیب های اجتماعی برای این قشر است.

 وی به همکاری کتابخانه سیار شهری کانون و عضویت کودکان و نوجوانان اشاره کرد و افزود: خوشبختانه قرار است کتابخانه سیار هفته ای یک روز، با برنامه های مختلف فرهنگی و هنری در حوزه کودکان و نوجوانان همراه ما باشد و برنامه هایمان توسعه پیدا کند.

پایاب در گفت و گو با ایسنا، دریافت کتاب و در اختیار قرار دادن مربی در صورت نیاز از سوی کانون را به عنوان حرکتی ارزشمند یاد کرد و ادامه داد: قرار است با همراهی کتابخانه سیار فعالیت‌هایی در قالب تولید کاردستی، تئاتر و بازی داشته و از طریق جلسات کتابخوانی کودکان و نوجوانان را برای مسابقه قصه گویی آماده کنیم.

چتر حمایت کانون بر سر فعالان حوزه کودک و نوجوان خراسان شمالی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی هم در گفت و گو با ایسنا در این راستا به شناسایی ۴۰ گروه مردمی و حلقه های میانی خودجوش فعال در حوزه کودکان و نوجوان اشاره کرد و افزود: درهای کانون پرورش فکری استان به روی فعالان فرهنگی باز شده است و برای گسترش فعالیت آنان مورد حمایت قرار خواهند گرفت و از امکانات کانون برخوردار می‌شوند.

فرهاد آقا بیگی برقراری ارتباط مربیان سیار شهری با گروه های مردمی خودجوش و ارائه خدمات فرهنگی، هنری و ادبی به مجموعه های مردمی، اهدای ۳۰۰ جلد کتاب به سه گروه مردمی فعال در حوزه کودک و نوجوان و همچنین برگزاری دوره های آموزشی منطبق با نیاز مجموعه های مردمی را از جمله اقدامات و برنامه های پیش روی کانون در راستای حمایت از این گروه ها عنوان کرد.

انتهای پیام

نظر شما