شناسهٔ خبر: 68174324 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

افزایش ۴۲۲ درصدی صادرات کالا از بندر فریدونکنار

ساری - ایرنا - مدیرعامل بندر فریدونکنار گفت: در سال جاری در این بندر ۷۲ هزار تن کالا به کشورهای مختلف حاشیه دریای خزر صادر شد که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته شاهد رشد ۴۲۲ درصدی صادرات هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، هادی شفعیان امروز سه شنبه در نشست خبری در بندر فریدونکنار اظهار کرد: فرایند صادرات در بندر فریدونکنار که در سالهای اخیر بر مدار افزایش قرار گرفت در شرایط فعلی به نقطعه اوج خود رسید.

وی بیان داشت: صادرات سیمان از این بندر رکورد همه بنادر فعال استان مازندران را شکسته و بدون وقفه این صادرات در جریان است.

مدیرعامل شرکت راهبران بندر فریدونکنار بیان کرد: فراوردهای نفتی و پتروشیمی، سنگ، آهن، چوب، نمک و سیمان از جمله کالاهای صادراتی بندر فریدونکنار به کشورهای حاشیه دریای خزر است.

شفعیان با اشاره به این که کشورهای روسیه، آذربایجان، ترکمنستان و قزاقستان از جمله کشورهای هستند که صادرات از بندر فریدونکنار به مقصد این کشورها انجام می شود، اظهار کرد: بندر فریدونکنار تنها بندر شمال کشور است که در حوزه ترانزیت نفتی فعال است.

وی گفت: در سال گذشته ۱۲۱ کشتی در بندر فریدونکنار پهلو گرفت که این آمار در سال جاری با توجه به افزایش مبادلات تجاری به مراتب افزایش خواهد یافت.

مدیر عامل شرکت راهبران بندر فریدونکنار تصریح کرد: در حال حاضر اعلام منطقه ویژه اقتصادی در فریدونکنار از جمله نیازهای اساسی است که مقدمات آن در حال انجام است.

افزایش ۴۲۲ درصدی صادرات کالا از بند فریدونکنار

بندر فریدونکنار دارای ۶۹ هکتار وسعت است و یکی از مسیرهای دسترسی آسان به بازارهای مصرف کشورهای حوزه دریای خزر به شمار می رود که در کنار سایر بنادر مازندران، به جهش اقتصادی در این استان کمک می کند.

بندر فریدونکنار یک ظرفیت صادراتی و تجاری در منطقه است و به طور متوسط سالانه صدها هزار تن کالای صادراتی کشورهای مختلف جهان از بنادر آستراخان، آکتائو، اولیا، باکو، گوسان و ماخاچ وارد این بندر می‌شود.

بهره‌مندی از ۲ پست اسکله با ظرفیت بیش از یک میلیون تن و آبخور ۴.۲ متری و کاربری چند منظوره «جنرال کارگو» از دیگر ویژگی‌های شاخص بندر فریدونکنار است.

این بندر از طریق دریا می تواند با سایر بنادر حاشیه دریای خزر در کشور روسیه، آذربایجان، ترکمنستان و قزاقستان ارتباط مستقیم دریایی داشته باشد.

بندر فریدونکنار همچنین از طرق دریای خزر – رود ولگا – دریای بالتیک به بنادر عمده شمال اروپا مانند هامبورگ، کپنهاک، استکهلم و روتردام ارتباط پیدا می کند.

فریدونکنار از طریق دریای خزر - کانال ولگا – دن می تواند به دریای ازوف متصل شده و از راه دریای سیاه به دریای مدیترانه برسد و از این طریق به بنادر جنوبی اروپا و همچنین بنادر شمالی آفریقا و سایر بنادر جهان متصل شود.

نظر شما