شناسهٔ خبر: 68156504 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دستگیری کلاهبردار تلگرامی توسط پلیس البرز  

کرج - ایرنا- رییس پلیس فتا البرز گفت: پلیس این استان یک فرد که با راه‌اندازی کانال تلگرامی ۲۰ هزار دلار از کاربران کلاهبرداری کرده بود، در یکی از استان‌های همجوار شناسایی و دستگیر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از پلیس البرز، سرهنگ "رسول جلیلیان" روز دوشنبه گفت: به دنبال ارجاع پرونده‌های متعدد کلاهبرداری یک کانال تلگرامی از این طریق که گرداننده این کانال با ارائه سیگنال‌های اشتباه در حوزه خرید و فروش رمز ارز مبالغ هنگفتی نیز از مالباختگان دریافت کرده بود، با دستور مقام قضایی شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار پلیس فتا استان البرز قرار گرفت.
وی افزود: با توجه به اینکه متهم با استفاده از شیوه های پیچیده هیچ گونه ردی از خود بر جای نگذاشته بود، اما با پیگیری‌های شبانه روزی و بهره‌برداری از اقدامات فنی پلیسی متهم در یکی از استان‌های همجوار شناسایی و توسط ماموران دستگیر شد.
رییس پلیس فتا البرز اضافه کرد: در بررسی‌های تکمیلی مشخص شد که این شخص از طریق این کانال سیگنال دهی تاکنون مبالغی به میزان ۲۰ هزار دلار را از کاربران کلاهبرداری کرده است.


سرقت یک سکه طلا، عاملی برای ارتکاب قتل درکرج

دستگیری کلاهبردار تلگرامی توسط پلیس  البرز  


رییس پلیس آگاهی البرز گفت: فردی که به طمع سرقت یک سکه طلا اقدام به قتل یک شهروند ۶۸ ساله در منطقه خرمدشت کرج نموده بود درشهرستان کرج دستگیر شد .

سرهنگ "حکمت اله شجاعی" اظهار کرد : اواسط آذر ماه سال گذشته، کشف جسد یک شهروند ۶۸ ساله که در منزلش در منطقه خرمدشت کرج به قتل رسیده بود به پلیس آگاهی اعلام و بلافاصله تیمی از کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی برای بررسی موضوع به محل وقوع قتل اعزام شدند.
وی افزود: بررسی‌های اولیه پلیس آگاهی حکایت از این داشت که متوفی به صورت مجردی زندگی می‌کرده و با توجه به هم ریخته بودن خانه نامبرده و به سرقت رفتن بخشی از تجهیزات منزلش، ظن این موضوع که این فرد توسط سارق یا سارقان به قتل رسیده باشد در ذهن کارآگاهان قوت گرفت.
رییس پلیس آگاهی استان البرز اضافه کرد: در ادامه ماموران با انجام اقدامات گسترده فنی و اطلاعاتی رد پای یکی از سارقان سابقه‌دار را در این جنایت شناسایی کرده و متوجه شدند که این فرد پس از ارتکاب قتل به یکی از استان‌های غربی کشور گریخته است.
شجاعی با بیان اینکه پس از اطمینان کارآگاهان از ارتکاب قتل توسط این شخص با هماهنگی قضائی نامبرده را در مخفیگاهش دستگیر کردند، اضافه کرد: قاتل در تحقیقات تکمیلی اعتراف کرد که به طمع به سرقت بردن یک سکه طلا از مقتول با وی درگیر شده و او را به قتل رسانده است.

نظر شما