شناسهٔ خبر: 68143303 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گانتس کابینه نتانیاهو را بدترین کابینه تاریخ رژیم صهیونیستی دانست

تهران-ایرنا- وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی، کابینه حاکم بر این رژیم را بدترین کابینه تاریخ (جعلی) این رژیم عنوان‌کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روزنامه صهیونیستی «معاریو»، «بنی گانتس» رهبر حزب «اتحاد» از کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به خاطر وضعیت بد اقتصادی این رژیم انتقاد کرد.

وی با اشاره به شکست از مقاومت فلسطین در عملیات طوفان الاقصی در هفت اکتبر ۲۰۲۳(۱۵ مهر ۱۴۰۳)، گفت: هیچ کابینه ای در طول تاریخ (جعلی) اسرائیل، فاجعه هایی به بزرگی کابینه نتانیاهو ایجاد نکرده است.

این مقام صهیونیست با اشاره به بی‌تفاوتی کابینه نتانیاهو به وضعیت صهیونیست ها و تلاش برای تثبیت قدرت خود، گفت: هیچ کابینه‌ای تاکنون در دوران جنگ، تا این حد درباره وضعیت مشاغل، پروازها و بودجه، بد عمل نکرده است.

یک نظرسنجی جدید که توسط معاریو منتشر شد، نشان داد که ۴۶ درصد صهیونیست ها نگران وقوع جنگ داخلی در سرزمین های اشغالی در سایه شکاف ها و بحران های موجود هستند و ۴۸ درصد نیز دستیابی به آتش در نوار غزه را به گسترش جنگ و باز شدن جبهه‌های جدید جنگ علیه رژیم صهیونیستی ترجیح می دهند.

این نظرسنجی، وضعیت آرای انتخاباتی ائتلاف راست‌گرای حاکم به رهبری نتانیاهو را نیز پایین‌تر از ائتلاف اپوزیسیون رقیب نشان داد و براساس آن، در صورت برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در سرزمین های اشغالی، ائتلاف حاکم ۵۳ کرسی و ائتلاف اپوزیسیون ۵۷ کرسی از ۱۲۰ کرسی کنست (پارلمان) را کسب خواهد کرد. احزاب عربی نیز ۱۰ کرسی را کسب می کنند.

براساس این گزارش، حزب «لیکود» ۲۲ کرسی، حزب «اتحاد» ۲۰ کرسی، حزب «یسرائیل بیتنو» ۱۵ کرسی، حزب «یش عتید» ۱۳ کرسی، حزب «شاس» ۱۰ کرسی، حزب «عوتسما یهودیت» ۱۰ کرسی، حزب «دموکرات ها» (ائتلاف حزب «کار» و حزب «مرتس») ۹ کرسی، حزب «اتحاد یهودیت توراتی» ۷ کرسی، حزب «فهرست جبهه عربی» ۵ کرسی، حزب «فهرست متحد عربی» ۵ کرسی و حزب «صهیونیسم دینی» ۴ کرسی از ۱۲۰ کرسی کنست را کسب خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، با گذشت بیش از ۱۰ ماه از عملیات «طوفان الاقصی» و اسارت شماری از صهیونیست‌ها به دست مقاومت فلسطین در نوار غزه، رژیم اسرائیل با وجود تجاوز گسترده به این منطقه نه تنها نتوانسته اسرای یاد شده را آزاد کند، بلکه شمار زیادی از آنها در حملات هوایی و توپخانه‌ای این رژیم به مناطق مختلف نوار غزه کشته شده‌اند.

مخالفت نخست وزیر رژیم صهیونیستی با آتش بس در نوار غزه، امکان دستیابی به توافق برای آزادی اسرای صهیونیست در مقابل آزادی اسرای فلسطینی از زندان‌های این رژیم را سلب کرده است. این امر باعث اعتراض گسترده خانواده‌های این اسرا در سرزمین‌های اشغالی شده است.

در حالی که آنها خواستار توافق با حماس برای آزادی اسرای صهیونیست هستند، نتانیاهو که از محاکمه به اتهام فساد پس از پایان جنگ اطمینان دارد، بر سر هرگونه توافقی در این باره مانع تراشی می‌کند.

نظر شما