شناسهٔ خبر: 68123354 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

المپیک ۲۰۲۴| عضویت چهار المپین فرانسوی در کمیسیون ورزشکاران IOC

ورزشکارانی که در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس شرکت کرده‌اند، این هفته پس از رای بیش از ۶۵۰۰ المپین، چهار عضو جدید کمیسیون ورزشکاران کمیته بین‌المللی المپیک را انتخاب کردند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - به نقل از کمیته بین المللی المپیک، چهار ورزشکار از ۲۹ المپین احتمالی که در انتخابات شرکت کرده‌اند، پس از پایان بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به کمیسیون ورزشکاران IOC ملحق خواهند شد و دوره هشت ساله خود را تا پایان بازی‌های المپیک ۲۰۳۲ بریزبن آغاز می‌نمایند.

کمیسیون ورزشکاران IOC یک نهاد منتخب است که نقش اصلی را در جنبش المپیک ایفا می‌کند و به عنوان رابط بین ورزشکاران و IOC عمل می‌نماید. این کمیسیون از حداکثر ۲۳ عضو تشکیل شده است، ۱۲ نفر از طریق یک فرآیند انتخاباتی در هر بازی‌های المپیک تابستانی و بازی‌های زمستانی انتخاب می‌شوند و ورزشکاران هم‌کار رای خود را به صندوق می‌اندازند. تا ۱۱ نفر دیگر نیز می‌توانند توسط رئیس IOC منصوب شوند تا از تعادل منطقه ای، جنسیتی و ورزشی اطمینان حاصل شود.

در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، ۶۵۷۶ ورزشکار از ۱۸ جولای تا ۶ آگوست رای خود را به صندوق انداختند که نشان دهنده نرخ مشارکت تقریباً ۶۲ درصدی است که بیش از بالاترین میزان در بازی‌های المپیک از لندن ۲۰۱۲ است.

۲۹ ورزشکار از هر پنج قاره به نمایندگی از ۱۵ رشته ورزشی و ۲۹ کمیته ملی المپیک (NOC) در انتخابات شرکت کردند. برندگان و ورزش مرتبط با آن‌ها آلیسون فلیکس از ایالات متحده (دو و میدانی)، کیم بوی از آلمان (ژیمناستیک)، جسیکا فاکس استرالیایی (قایقرانی) و مارکوس دانیل (تنیس) نیوزیلندی بودند.

انتهای پیام/

نظر شما