شناسهٔ خبر: 68119234 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

روسیه راهی برای برچسب لژیونر شدن!

محمدجواد حسین‌نژاد با عقد قراردادی به دینامو ماخاچ‌قلعه پیوست تا حضور بازیکنان ایرانی در لیگ روسیه پررنگ‌تر شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ محمدجواد حسین‌نژاد در لیگ بیست‌وسوم و به‌لطف ژوزه مورایس به فوتبال ایران معرفی شد. حسین‌نژاد بازیکن جوانی بود که کمتر کسی او را می‌شناخت اما به‌دلیل استعداد بالایی که داشت، مورایس به این بازیکن اعتماد کرد و جواب اعتماد خود را هم گرفت.

حسین‌نژاد آنقدری در ترکیب سپاهان درخشید که خیلی زود هم به تیم ملی دعوت شد و هم باشگاه‌های زیادی علاقه خود به جذب این بازیکن را نشان دادند.

محمدجواد پس از پایان لیگ بیست‌وسوم با پیشنهاد یک تیم روسی مواجه شد و باشگاه دینامو ماخاچ‌قلعه با پرداخت ۱.۳ میلیون دلار موفق شد رضایت زردپوشان اصفهانی را برای انتقال این بازیکن جلب کند.

اما حسین نژاد اولین بازیکن ایرانی شاغل در لیگ روسیه نیست و در سالیان اخیر شاهد تعداد زیادی از بازیکنان ایرانی در لیگ روسیه بودیم.

سردار آزمون اولین ایرانی است که به لیگ روسیه رفت. سردار پیراهن روبین کازان را به تن می‌کرد و رفته‌رفته تبدیل به یک بازیکن درجه یک شد. پس از سردار آزمون، شاهد حضور علیرضا حقیقی و رضا شکاری هم در لیگ روسیه بودیم.

در یک سال اخیر اما پروژه انتقال بازیکنان ایرانی به لیگ روسیه پررنگ‌تر شده است. محمدجواد حسین‌نژاد، محمد قربانی و سعید سحرخیزان سه بازیکنانی هستند که در یک سال اخیر به لیگ روسیه انتقال یافته‌اند اما دلیل این اتفاق چیست؟

جنگ روسیه و اوکراین در سال ۲۰۲۲ باعث شد فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) به بازیکنان خارجی شاغل در لیگ روسیه اعلام کند می‌توانند قراردادهای خود را با باشگاه‌های روسی فسخ کنند و درنهایت ضرر زیادی به این باشگاه‌ها وارد شد. با خروج تعداد زیادی از بازیکنان و البته عدم علاقه دیگر بازیکنان به حضور در لیگ روسیه، این کشور با بحرانی جدی در لیگ فوتبال خود مواجه شد. مدیران باشگاه‌های روسی هم تصمیم گرفتند برای جذب بازیکنان آسیایی اقدام کنند و در این راه هم موفق شدند.

اکنون ۶ ایرانی در لیگ روسیه حضور دارند که این عدد تنها با لیگ امارات برابری می‌کند.

محمدجواد حسین‌نژاد، محمد محبی، کسری طاهری، امیرحسین ریوندی، سعید سحرخیزان و محمد قربانی بازیکنانی هستند که اکنون در لیگ روسیه حضور دارند و باید دید در آینده به این تعداد افزوده خواهد شد یا خیر.

257 251

نظر شما