شناسهٔ خبر: 68106908 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

واشنگتن‌پست:

اسرائیل از ناتوانی سامانه‌ پدافندی خود در برابر حملات ایران نگران است

تهران-ایرنا- یک روزنامه آمریکایی از نگرانی رژیم صهیونیستی درباره توان سامانه‌های پدافندی این رژیم و متحدانش برای دفع حمله احتمالی ایران خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز جمعه ایرنا، روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» در گزارشی با اشاره به عملیات «وعده صادق یک» که در پاسخ به حمله رژیم اشغالگر به کنسولگری ایران در سوریه انجام شد، نوشت: اسرائیل اولین حمله مستقیم ایران را دفع کرد ،اما آیا برای دفع حمله بعدی آماده است؟

این رسانه آمریکایی درباره هراس صهیونیست ها از پاسخ ایران به ترور شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران، افزود: اسرائیل نگران است و درباره اینکه متحدان تل آویو و سامانه های پدافندی آنها خواهند توانست حمله پیچیده ایران را دفع کنند، تردید دارد.

واشنگتن پست به همکاری برخی کشورهای منطقه با رژیم اشغالگر برای دفع حملات پهپادی و موشکی ایران در عملیات وعده صادق یک اشاره و اضافه کرد: چهار ماه بعد از عملیات اول ایران، اسرائیل اکنون بیشتر از گذشته منزوی شده و تحلیلگران نظامی معتقدند که اکنون بیش از گذشته، در مقابل حملات جمهوری اسلامی آسیب پذیر است.

این روزنامه انگلیسی زبان ادامه داد: این نگرانی در تل آویو وجود دارد که حتی با حمایت آمریکا نیز، سامانه های پدافندی اسرائیل قادر به دفع حملات هماهنگ ایران نباشند.

واشنگتن پست به عصبانیت مردم کشورهای منطقه از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اشاره کرد و افزود: کشورهای عرب منطقه به خاطر خشم مردم خود از تلفات بالای انسانی در غزه و نگرانی از اقدام تلافی جویانه تهران، تلاش می کنند خود را از درگیری بین تهران و تل آویو، دور نگه دارند.

این رسانه آمریکایی نوشت: اردن و عربستان اعلام کرده اند که نمی خواهند فضای هوایی کشور آنها به یک منطقه نبرد تبدیل شود و مصر نیز اعلام کرده که در ائتلاف تشکیل شده، برای دفع حملات ایران شرکت نمی کند.

یک مقام رژیم صهیونیستی که نخواست نامش فاش شود نیز در گفت‌وگو با واشنگتن پست اعلام کرد که بیانیه های کشورهای عربی در همراهی نکردن با این رژیم برای دفع حمله ایران، به شدت آزار دهنده است و نشان می دهد که روابط آنها با تل‌آویو چقدر شکننده است.

واشنگتن پست به نقل از مقامات آمریکایی هم نوشت که احتمالا حمله بعدی ایران، ناگهانی تر، طولانی تر و گسترده تر خواهد بود و به جای چند ساعت، ممکن است چندروز طول بکشد و متحدان ایران در عراق، یمن، سوریه و لبنان نیز در آن مشارکت خواهند داشت.

این رسانه آمریکایی، عبور پهپادهای حزب الله لبنان از سامانه های پدافندی رژیم اشغالگر در ماه های اخیر را یادآور شد و نوشت: پهپادهای حزب الله که توانستند با سرعت زیاد و در ارتفاع کم خود را به پایگاه های نظامی اسرائیل برسانند و آنها را هدف قرار دهند، در یک حمله گسترده، تهدیدی جدی علیه اسرائیل هستند.

به گزارش ایرنا، اضطراب و آشفتگی روانی رژیم اسرائیل از پاسخ حتمی ایران به ترور اخیر شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و واکنش مقاومت اسلامی لبنان به ترور شهید «فواد شکر» فرمانده ارشد خود روز به روز افزایش می‌یابد.

رادیو رژیم صهیونیستی اعتراف کرده که بعد از ترور شهید هنیه نوعی انتظار همراه با ترس و وحشت صهیونیست ها را در برگرفته و آنها هر لحظه منتظر پاسخ به این عملیات ترور هستند.

بر اساس این گزارش، سرویس‌های اطلاعات رژیم صهیونیستی هم تلاش می‌کنند تا با کمک متحدان خود نوع، هدف و زمان انجام حمله را به دست آورند.

رادیوی رژیم صهیونیستی با اشاره به خلوتی خیابان‌ها و نگرانی‌هایی که در چهره تک تک صهیونیست‌ها موج می‌زند، آن را شبیه به شرایط دوره کرونا توصیف کرده است.

رسانه‌های صهیونیستی همچنین از مختل شدن حرکت گذرگاه‌ها و فرودگاه‌ها و لغو بسیاری از پروازها و سردرگمی مسافران سخن می‌گویند.

نظر شما