شناسهٔ خبر: 68097670 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

اعزام کاروان بهداشت‌ و درمان و اورژانس اربعین به مرزها

کاروان بهداشت و درمان و اورژانس کشور برای حضور در مراسم اربعین حسینی(ع) و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران به مرزهای غربی کشور اعزام شدند.

صاحب‌خبر -

 صبح امروز، پنجشنبه 18 مرداد، کاروان بهداشت و درمان و اورژانس کشور با بدرقه وزیر بهداشت عازم مرزهای غربی کشور برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زوار حرم سالار شهیدان حضرت اباعبدالله حسین(ع) شد‌.

در این آیین که در سازمان اورژانس کشور برگزار شد، رژه موتورلانس‌ها، آمبولانس‌ها و دیگر تجهیزات خودرویی که در مرزها و پایگاه‌های اورژانس جاده‌ای برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی(ع) حضور خواهند داشت نیز برگزار شد.

جعفر میعادفر؛ رئیس سازمان اورژانس کشور در آیین بدرقه کاروان بهداشت و درمان و اورژانس کشور به مرزهای غربی کشور برای حضور در مراسم اربعین حسینی (ع) و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران گفت: در دولت سیزدهم در موضوع اربعین حسینی فعالیت‌های موثر و ماندگار همراه با زیرساخت‌های مناسب برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران صورت گرفت.

وی افزود: ساخت مراکز بهداشتی، درمانی و فوریت های پزشکی با تمامی امکانات و تجهیزات لازم در مناطق صفر مرزی را می‌توان از اقدامات موثر در ارائه خدمات مناسب به زائران بر شمرد.

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان این‌که در سال‌های گذشته به دلیل ضعف امکانات، زائران با گرمازدگی مواجه می‌شدند، بیان کرد:  خوشبختانه با احداث مراکز بهداشتی و درمانی، امیدواریم دیگر شاهد گرمازدگی زائران در مرز ها نباشیم.

میعادفر تصریح کرد: 271 دستگاه آمبولانس، 44 دستگاه اتوبوس آمبولانس، 14 دستگاه موتورلانس، 14 فروند بالگرد، 2 فروند هواپیما، 5 واحد تعمیرگاه سیار، 4 واحد سامانه ارتباطی، 4 واحد آزمایشگاه سیار و 10 بیمارستان صحرایی موقت در نقاط مرزی مستقر می‌شوند.

 

نظر شما