شناسهٔ خبر: 68091022 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

همراه با المپیک ۲۰۲۴ پاریس؛

شاهکار دختر ایرانی پای برج ایفل؛ مدال ارزشمند برنز برای نعمت‌زاده

پاریس- ایرنا- بانوی تکواندوکار وزن ۴۹- کیلوگرم ایران با برتری مقابل نماینده عربستان به مدال ارزشمند بازی‌های المپیک دست یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا؛ رقابت‌های تکواندو بازی‌های المپیک پاریس از امروز چهارشنبه آغاز شد و چهار روز ادامه خواهد داشت. در این دوره از مسابقات ۱۳۴ تکواندوکار از ۶۰ کشور دنیا در چهار وزن مردان و چهار وزن زنان به رقابت خواهند پرداخت.

در روز نخست، رقابت‌های اوزان ۴۹- کیلوگرم زنان و ۵۸- کیلوگرم مردان به مصاف هم می‌روند که مبینا نعمت‌زاده نماینده ایران در وزن ۴۹- کیلوگرم زنان است.

تکواندوکار جوان ایران در گام نخست برابر «تاو میشله» از لسوتو قرار گرفت و به راحتی این حریف را در دو راند متوالی از پیش‌رو برداشت تا راهی مرحله بعدی شود. نعمت‌زاده در مرحله یک‌چهارم‌نهایی به مصاف آدریانا ایگالیاس از اسپانیا (نفر دوم رنکینگ جهان) و دارنده مدال نقره المپیک و برنز جهان رفت و در دو راند متوالی به برتری رسید.

وی در نیمه‌نهایی، برابر گائو ژنگ نایب قهرمان جهان و آسیا از چین قرار گرفت، حریفی که در بازی‌های آسیایی هانگژو توانسته بود، مبینا را شکست دهد. مبینا این مرتبه نیز مقابل این رقیب باتجربه کاری از پیش نبرد و در دو راند متوالی شکست خورد.

دختر ۱۹ ساله تکواندو ایران در رده‌بندی و برای کسب مدال ارزشمند برنز المپیک برابر دنیا ابوطالب دارنده مدال برنز جهان و آسیا و نفر نهم رنکینگ جهان از عربستان قرار گرفت.

مبینا در ثانیه پایانی راند نخست با ضربه به سر حریف، سه امتیاز گرفت تا برنده شود. در راند دوم، در حالیکه حریف پیش بود، مبینا با ضربه چرخشی عالی توانست روند را تغییر داده و چهار بر دو پیروز شود تا در مجموع به برتری دو بر صفر رسیده و مدال ارزشمند برنز را کسب کند.

با این اوصاف تکواندو ایران که نتوانسته بود در المپیک توکیو به توفیقی دست یابد، اکنون در پاریس و از نخستین شانس خود به مدال برنز دست یافت.

همچنین این دومین برنز کاروان ایران در پاریس است. پیش از این امین میرزازاده در کشتی فرنگی به مدال برنز دست یافت.

ناهید کیانی، مهران برخورداری و آرین سلیمی، دیگر تکواندوکاران المپیکی ایران هستند که طی روزهای آتی به مصاف حریفان می‌روند.

نظر شما