شناسهٔ خبر: 68080288 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

برنامه ایران در روز دوازدهم: شانس مدال در تکواندو

در دوازدهمین روز المپیک ۲۰۲۴ پاریس ورزشکاران ایران در سه رشته تکواندو، قایقرانی و کشتی فرنگی رقابت خواهند کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، در مهمترین مسابقه امروز محمد هادی ساروی در فینال وزن ۹۷ کیلوگرم به مصاف آرتور الکسانیان دارنده مدال‌های طلا، نقره و برنز المپیک و ۳ طلا و ۲ نقره جهان از ارمنستان می‌رود و برای کسب طلای المپیک تلاش می‌کند تا به روزهای کابوس‌وار پاریس برای ایران پایان بدهد.

برنامه رقابت کاروان ایران در دوازدهمین روز المپیک ۲۰۲۴ پاریس (چهارشنبه، هفدهم مرداد) - به جز کشتی فرنگی:

تکواندو

امروز ظهر نشده، دختری از ایران در سالن گرندپله پاریس حاضر می‌شود؛ دختری 19ساله که برای اولین‌بار میدان بزرگ المپیک را تجربه می‌کند. مبینا نعمت‌زاده روزهای آخر زمستان سال پیش و در مسابقات انتخابی قاره آسیا سهمیه گرفت و برای اولین‌ بار در المپیک، تیم زنان تکواندوی ایران را دونفره کرد. او تازه‌کار است و کارنامه چندان پرباری ندارد و به‌خاطر همین هم توقعی از او نمی‌رود، اما شاید بتواند یکی از مدال‌های غیرمنتظره را نصیب کاروان ایران کند. بهترین مدالی که مبینا تا به امروز گرفته برنز بازی‌های آسیایی هانگژو و نقره مسابقات قهرمانی آسیاست.

مبینا نخستین نماینده ایران در رقابت‌های تکواندوست که از امروز آغاز می‌شود. مبینا در وزن 49 کیلوگرم مسابقه می‌دهد و در دور اول با تاو میشله، از لسوتو روبه‌رو خواهد شد. میشله شاید در تعداد مدال از مبینا جلوتر باشد، اما از نظر کیفیت مدال‌ با او برابری می‌کند، با این تفاوت که مبینا در سطح آسیا نقره و برنز گرفته و میشله در قاره آفریقا. اگر نتیجه دیدار ساعت 12 امروز به نفع نعمت‌زاده باشد، او باید با برنده مبارزه سارا ماریا از اروگوئه و آدرینا ایگلسیز از اسپانیا دیدار کند. با توجه به اینکه آدرینا نقره المپیک توکیو و برنز قهرمانی جهان‌ 2023 را دارد، از حالا پیروزی را به‌نام او نوشته‌اند. اگر آدرینا و مبینا برنده‌های دیدار اول باشند، مبارزه سختی در دور دوم انتظار دختر ایران را می‌کشد.

1930527

مبینا نعمت‌زاده، وزن منهای ۴۹ کیلوگرم

مرحله یک هشتم نهایی با میشل تاو از لسوتو، ساعت ۱۳ و ۶ دقیقه

مرحله یک‌چهارم نهایی (در صورت صعود)، مبارزه با برنده دیدار سرزو ایگلسیاس از اسپانیا و گریپلی از اوروگوئه، شروع از ساعت ۱۶

مرحله نیمه‌نهایی (در صورت صعود)، شروع از ساعت ۱۷ و ۵۱ دقیقه

تیم تکواندوی ایران 3‌ نفر دیگر هم دارد؛ ناهید کیانی، مهران برخورداری و آرین سلیمی که به‌ترتیب روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه مسابقه می‌دهند.

2064502

قایقرانی

قایقرانان ایران امروز مسابقه دارند. زنان این رشته که در روئینگ سهمیه گرفته بودند، مسابقاتشان را دادند و بدون اینکه به مدالی برسند پاریس را ترک کردند و حالا نوبت مردان است که به آب بزنند. آنها در کانوئینگ سهمیه دارند و امروز در کایاک و کانو مسابقه می‌دهند. علی‌ آقامیرزایی که دومین المپیک خود را تجربه می‌کند، ساعت 12:10 امروز در کایاک هزار متر رقابت خواهد کرد. یک ساعت بعد هم نبی‌ رضایی در کانوی هزار متر به مصاف حریفان المپیکی می‌رود. میرزایی در بازی‌های توکیو از گروهش صعود نکرد.

مرحله گروهی کایاک ۱۰۰۰ متر مردان، علی آقامیرزایی، گروه پنج، ساعت ۱۲ و ۱۰ دقیقه

دو قایق اول به نیمه نهایی می‌روند و بقیه قایق‌ها راهی یک چهارم نهایی می‌شوند. شروع مرحله یک چهارم نهایی از ساعت ۱۵ و ۴۰ دقیقه

مرحله گروهی کانو یک نفره ۱۰۰۰ متر مردان، محمدنبی رضایی، گروه پنجم، شروع از ساعت ۱۳ و ۱۰ دقیقه

دو قایق اول راهی نیمه‌نهایی می‌شوند و بقیه قایق‌ها به یک چهارم می‌روند. شروع یک چهارم از ساعت ۱۶ و ۱۰ دقیقه

نظر شما