شناسهٔ خبر: 68074096 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

داداشی با اشاره به حضور کولیوند در مجلس؛

گزارش فعاليت اربعيني جمعيت هلال‌احمر روي ميز کميسيون اجتماعي/ صدور مجوز پرواز بالگردهاي هلال احمر ايران در کشور عراق براي اولين بار

صاحب‌خبر -
گزارش فعاليت اربعيني جمعيت هلال‌احمر روي ميز کميسيون اجتماعي/ صدور مجوز پرواز بالگردهاي هلال احمر ايران در کشور عراق براي اولين بار
خبرگزاری آریا - سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس دوازدهم از برگزاری نشست امروز این کمیسیون با حضور پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر کشور خبر داد و گفت: طبق گزارش رئیس این جمعیت برای ایام اربعین امسال مجوز پرواز بالگرد برای نقل و انتقال بیماران در کشور عراق صادر شده است که تا امروز این مجوز را نداشتیم و این موضوع بسیار امیدوارکننده است.

ولی داداشی، سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس ؛ در تشریح جزئیات نشست امروز بعدازظهر (سه‌‌شنبه 16 مردادماه) این کمیسیون گفت: یکی از موضوعاتی که امروز در کمیسیون به بحث و بررسی گذاشته شد؛ بحث بررسی تمهیدات اندیشیده شده برای پیاده‌روی اربعین حسینی با حضور پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر کشور بود.
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: در این نشست رئیس جمعیت هلال احمر گزارش و توضیحاتی هم درخصوص کلیت فعالیت این جمعیت و هم در موضوع اربعین جسینی ارائه داد و مقرر شد جمعیت هلال‌احمر 200 دستگاه آمبولانس به راهپیمایی اربعین اختصاص دهد. همچنین طبق گزارش رئیس این جمعیت برای ایام اربعین امسال مجوز پرواز بالگرد برای نقل و انتقال بیماران در کشور عراق صادر شده است که تا امروز این مجوز را نداشتیم و این موضوع بسیار امیدوارکننده است.
داداشی تصریح کرد: طبق اعلام رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، مقرر شده بیمارستان‌های عراق، به‌ویژه بیمارستان‌هایی که در مسیر تردد زائران در شهرهای نجف، کربلا و دیگر شهرها قرار دارند، در اختیار هلال احمر قرار بگیرد و پزشکان ایرانی – حتی برای انجام عمل جراحی- در آنجا مستقر شوند. همچنین جمعیت هلال احمر ایران امسال هم طرح طبیب‌ دوار را برای پیاده‌روی اربعین پیگیری کرده است تا پزشکان ایرانی آن جاهایی که در مسیر نجف تا کربلا درمانگاه نیست، ارائه خدمات داشته باشند.
وی افزود: در توضیحات رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان همچنین اشاره شد که 300 تن دارو برای زوار اربعین امسال در نظر گرفته شده و هماهنگی‌های لازم در کشور عراق، با وزارت‌های کشور و بهداشت عراق و همچنین نیروهای حشدالشعبی این کشور برای خدمات دهی شایسته به زائران ایرانی انجام شده است.
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس اضافه کرد: همچنین مقرر شد نمایندگانی از کمیسیون اجتماعی مجلس هم به عنوان ناظر بر فعالیت‌ها و عملکرد جمعیت هلال‌احمر در بحث خدمات به زائران در ایام اربعین حسینی به کشور عراق اعزام کنیم تا اجرای مصوباتی که صورت گرفته به نحو احسن انجام شود.
داداشی با بیان اینکه در ادامه این نشست نمایندگان کمیسیون اجتماعی نقطه نظرات، درخواست‌ها و پیشنهادات خود به جمعیت هلال احمر کشو را بیان کردند، گفت: ارتقاء امکانات و تجهیزات هلال‌احمر در شهرستان‌های مختلف، به روز شدن امکانات این حوزه و بخش درمان هلال احمر از اهم موضوعات مطرح شده توسط نمایندگان کمیسیون بود. رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور هم ضمن ارائه توضیحاتی در پاسخ به این نمایندگان، به برنامه‌هایی که برای آینده این حوزه دارند اشاره کرد.
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس ضمن بیان اینکه کمیسیون اجتماعی هم در این مسیر به جمعیت هلال‌احمر کمک خواهد کرد؛ افزود: یکی از پیشنهادات این بود که جمعیت هلال احمر تمرکز بر امکانات درمانی که در کشورهای همسایه ایجاد کرده را به شهرهای مرزی کشور بکشاند و در شهرها و شهرستان‌های مرزی ایران بیمارستان‌ها یا درمانگاه‌های تخصصی برای جذب توریست درمانی یا گردشگری سلامت دایر کند؛ زیرا بسیاری از گردشگران کشور، به‌ویژه از همسایگان غرب، شرق و شمالی کشور برای درمان به کشور ما سفر می‌کنند. خوشبختانه رئیس جمعیت هلال احمر هم قول مساعد دادند که بر این مسئولیت متمرکز شود، چراکه به محرومیت‌زدایی شهرهای مرزی هم کمک می‌کند.
داداشی همچنین از بررسی دو طرح «فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه کار و تامین‌اجتماعی» و «فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه ایثارگران» در ادامه نشست امروز کمیسیون اجتماعی خبر داد و گفت: طرح «فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه کار و تامین‌اجتماعی با قید «حقوق مکتسبه» به تصویب رسید. که اگر در صحن علنی مجلس هم تصویب شود، احکام نامعتبر؛ زائد و اضافی در حوزه کار و تامین اجتماعی، حذف خواهند شد. البته امکان اینکه کسانی در این قانون حقوق مکتسبه‌ای داشته باشند دیده و قید شد که حقوق مکتسبه رعایت شود.
وی با اعلام اینکه «فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه ایثارگران» مصوب نشد، توضیح داد: تصویب این طرح به یک ماه آینده موکول شد تا بعد از کار کارشناسی در کمیته مربوطه، مجدد در کمیسیون طرح و بررسی و در صورت تصویب، به صحن علنی مجلس ارائه شود./
پایان پیام

نظر شما