شناسهٔ خبر: 68068097 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

فرماندار اهواز خبر داد

پیش‌بینی ورود ۵۰۰ هزار خارجی به اهواز برای اربعین ۱۴۰۳

فرماندار اهواز با اشاره به پیش‌بینی ورود ۵۰۰ هزار خارجی به اهواز برای پیاده‌روی اربعین ۱۴۰۳ گفت: همه ادارات و دستگاه‌های اجرایی باید برای برنامه‌های اربعین و خدمات‌رسانی به زائران همکاری کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، سید احمد موالی‌زاده ظهر امروز _سه‌شنبه شانزدهم مرداد_ در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌ریزی ستاد اربعین حسینی اهواز اظهار کرد: شهرستان اهواز مرکز استان خوزستان، تنها مرکز استان در کشور میزبان اتباع خارجی است، کلیه اتباع خارجی در کشور که قرار است برای اربعین به کربلا سفر کنند از شهرستان اهواز عبور می‌کنند، موضوع مهمی هست و برآورد جمعیت ۵۰۰ هزار نفری شده است.

وی افزود: محل اسکان و تغذیه اتباع خارجی توسط ستاد عتبات عالیات شهرستان اهواز احصا و بررسی می‌شود.

فرماندار اهواز با تاکید بر فعال شدن کمیته‌های ستاد اربعین‌حسینی ادامه داد: برای پیشگیری از مشکلات هم برای رفت و هم برگشت زائران اربعین باید از قبل برنامه‌ریزی شود تا دچار بحران نشویم.

موالی‌زاده تصریح کرد: همه ادارات و دستگاه‌های اجرایی باید برای برنامه‌های اربعین و همچنین خدمات رسانی به زائران همکاری کنند، همه ادارات، دستگاه‌ها و شرکت‌های عضو ستاد اربعین موظف هستند با فرمانداری اهواز به عنوان دستگاه نظارتی و هماهنگ کننده ادارات و دستگاه‌های اجرایی در برگزاری برنامه‌های اربعین همکاری کنند.

وی تصریح کرد: مواکب مردمی زیادی در مسیرهای مرکز استان برپا می‌شود که مدیریت مواکب با ستاد عتبات عالیات اهواز بوده و به خوبی در حال مدیریت و برنامه‌ریزی است.

رئیس ستاد اربعین حسینی شهرستان اهواز به حرکت مشایه اربعین حسینی اشاره کرد و توضیح داد: حداقل ۲ مشایه در روزهای ۲۳ مرداد در منطقه عین ۲ و ۲۴ مرداد در مناطق پردیس و روستاهای بخش اسماعیلیه برنامه دارند که باید برنامه‌ریزی و آمادگی لازم را داشته باشیم.

موالی زاده به برنامه عزاداری ویژه اربعین در روز ۲۶ مرداد در خیابان طالقانی مقابل حسینیه ثارالله اهواز اشاره کرد و گفت: این برنامه نیز باید مدنظر ادارات و دستگاه‌های ذیربط باشد، ستاد اربعین شهرستان اهواز معین مواکب پایانه مرزی چذابه است و باید تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات بسیار مهم، برگشت زائران اربعین حسینی است که تمهیدات لازم اندیشیده می‌شود، خاطرنشان کرد: کمیته بهداشتی اربعین در اهواز نیز در این هفته تشکیل می‌شود و در این کمیته ادارات و دستگاه‌ها برنامه‌های اجرایی خود در خصوص بهداشت اماکن، غذا، آب، نوع فعالیت، بازرسی‌ها، و تمهیدات و اقدامات در این خصوص را ارائه می‌دهند و برنامه‌ریزی می‌شود.

فرماندار اهواز با بیان اینکه دغدغه اصلی ستاد اربعین مسائل بهداشتی است، گفت: اهواز ترمینال زائران اربعین حسینی است برای جلوگیری برای شیوع بیماری‌ها بسته اجرایی بهداشت تهیه می‌شود، با توجه به تردد زیاد زائران و حرکت مشایه، مشکل روشنایی مسیرهایی زائران توسط شرکت توزیع برق اهواز رفع شود. و شهرداری اهواز نیز این مسیرها را پاکسازی و فضاسازی کند.

موالی زاده در پایان ضمن تشکر و قدردانی از زحمات خبرنگاران و رسانه‌ها افزود: پیوست رسانه‌ای اربعین برای انعکاس مشایه و مواکب از اهواز تا پایانه مرزی چذابه با حضور روابط عمومی فرمانداری اهواز، صدا و سیما مرکز خوزستان و دیگر رسانه دیده می‌شود.

نظر شما