شناسهٔ خبر: 68055360 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

دبیر ستاد اربعین استان قزوین خبر داد

پذیرایی از ۲۰۰ هزار زائر اربعین حسینی در آوج

دبیر ستاد اربعین استان قزوین گفت: پذیرایی از جمعیت ۲۰۰ هزار نفر از زائران در ایام اربعین در شهرستان آوج افتخارآمیز است و امسال هم با برپایی موکب‌های متعدد میزبانی شایسته از زوار حسینی را دنبال می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، دومین جلسه ستاد اربعین شهرستان آوج امشب _دوشنبه پانزدهم مرداد_ به ریاست زرگر فرماندار آوج و با حضور ائمه جمعه شهرستان، محمد خورشیدی دبیر ستاد اربعین استان و مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین، فرماندهان انتظامی و نظامی، هیئت امنای مواکب سیدالشهدای (ع) آوج و قمر بنی‌هاشم (ع) آبگرم، مدیران ادارات و دستگاه‌های اجرایی در محل سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

محمد خورشیدی، دبیر ستاد اربعین استان قزوین در این جلسه اظهار کرد: طبق دستورالعمل اعلامی از سوی ستاد اربعین کشور، شعار مراسم امسال کربلا طریق الاقصی تعیین شده و ضرورت دارد در این زمینه کار ویژه صورت گیرد.

وی افزود: پذیرایی از جمعیتی قریب به ۲۰۰ هزار نفر از زائران در ایام اربعین در شهرستان آوج افتخارآمیز است و امسال هم مانند سال‌های گذشته با برپایی موکب‌های متعدد میزبانی شایسته از زوار حسینی را دنبال خواهیم کرد و آمادگی میزبانی و ارائه خدمات مانند سال گذشته به بیش از ۲٠٠ هزار نفر وجود دارد.

دبیر ستاد اربعین استان قزوین با بیان اینکه باید فضاسازی شهری در ورودی‌های استان قزوین به گونه‌ای باشد که حس معنوی به زائران عزیز دست بدهد و مسیر تردد زائران کربلا رنگ و بوی امام حسین (ع) بگیرد، ادامه داد: در نقاط مختلف استان و به ویژه در مسیرهای مواصلاتی موکب‌هایی توسط خادمان برپا خواهد شد تا بتوانند خدمات شایسته‌ای به زائران داشته باشند.

آوج دروازه اربعین استان قزوین است

وحید زرگر، فرماندار شهرستان آوج هم در این جلسه برگزاری مراسم اربعین حسینی (ع) را از برکات انقلاب اسلامی دانست و گفت: امروزه این مراسم به یکی از عرصه‌های نمایش اقتدار شیعیان جهان تبدیل شده است و شاهدیم که نوعی پیوند عمیق دینی که نشأت گرفته از واقعه کربلاست، دل‌ها را به هم نزدیک کرده است.

وی اضافه کرد: این شهرستان در مسیر اصلی تردد زائران از چندین استان است و اقدامات انجام‌شده در سال‌های گذشته باعث شده این شهرستان به دروازه اربعین استان و شهر تکریم زائران حسینی تبدیل شود.

نظر شما