شناسهٔ خبر: 68050167 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

قرارگاه اقتصاد مقاومتی سه هزار و ۶۰۰ پنل خورشیدی در کشور راه‌اندازی کرد

اردبیل - ایرنا - مسئول قرارگاه اقتصاد مقاومتی کشور از راه‌اندازی سه هزار و ۶۰۰ پنل خورشیدی پنج کیلوواتی در سراسر کشور در قالب طرح جهاد نور خبر داد و گفت: با این طرح خانواده‌های درگیر طرح از درآمد ثابت تولید برق برخوردار شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا ، احسان فرهی روز دوشنبه در جمع مدیران اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج سازندگی استان‌های کشور در شهر سرعین اظهار کرد: این طرح شروعی برای اجرای طرح‌های بزرگ نیروگاه‌های خورشیدی بزرگ است و مزیت قابل توجه آن استفاده از انرژی بی‌پایان و رایگان خورشید است که مشکل ناترازی برق در مناطق دورافتاده را برطرف می‌کند.

وی پرداخت تسهیلات ارزان قیمت ، نداشتن آلودگی و همچنین ۲۰ سال خرید تضمینی برق تولیدی نیروگاه‌ها توسط دولت را از مزایای این طرح ذکر کرد و افزود: این طرح علاوه بر کمک به تامین برق کشور در تولید انرژی پاک در پدافند غیرعامل نیز موثر بوده و برای تولیدکنندگان برق نیز درآمدزایی می‌کند.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد استان‌های کشور از شرایط اقلیمی تولید برق خورشیدی برخوردار هستند ، ادامه داد: استان‌های اصفهان و خراسان رضوی در کنار بوشهر از استان‌های برتر تولید برق از پنل‌های خورشیدی هستند.

مسئول قرارگاه اقتصاد مقاومتی کشور ادامه داد: استان اردبیل نیز از جمله استان‌های پیشرو و پایلوت آزمایشی جهاد روشنایی است و با اجرای بیش از ۵۵۰ پنل خورشیدی در مناطق کم‌برخوردار از استان‌های ممتاز این پروژه در کشور است.

وی با بیان اینکه برای تامین برق از پنل‌های خورشیدی حساب ویژه‌ای در سال ۱۴۰۳ باز شده است ، تصریح کرد: خرید تضمینی تولید برق از پنل‌های خورشیدی خانواده‌های کم‌برخوردار سراسر کشور را به درآمد پایدار رسانده و در زمینه تولید برق استان‌ها را خودکفا می‌کند.

قرارگاه اقتصاد مقاومتی سه هزار و ۶۰۰ پنل خورشیدی در کشور راه‌اندازی کرد

فرهی در زمینه نرخ تضمینی خرید برق از خانواده‌ها نیز افزود: خانوارها در سال اول راه‌اندازی از درآمد ۳۰ میلیون ریالی برخوردار می‌شوند که بسته به تولید برق در سال چهارم به بعد این درآمد تا ۷۰ میلیون ریال نیز می‌رسد و انگیزه بالایی برای خانواده‌های کم‌برخوردار برای درآمدزایی ایجاد می‌کند.

راه‌اندازی قرارگاه اقتصاد مقاومتی ۷۵ هزار کارگاه تولیدی و اقتصادی

مسئول قرارگاه اقتصاد مقاومتی کشور همچنین در زمینه فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی این قرارگاه گفت: قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج به همت خود مردم ۷۵ هزار کارگاه تولیدی و اقتصادی به ظرفیت ۱۲۳ هزار شغل در سراسر کشور راه‌اندازی کرده است.

فرهی به صندوق‌های قرض‌الحسنه اشتغال‌زا نیز اشاره کرد و افزود: تاکنون ۲۹ هزار و ۷۰۰ صندوق در کشور راه‌اندازی شده که دارای یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر عضو فعال بوده و از تسهیلات این صندوق در راستای اشتغال و کارآفرینی استفاده کردند.

وی تصریح کرد: تاکنون ۱۱۰ عرصه خدمت‌رسانی به مردم در سامانه ثبت شده که این تعداد بر حسب احصای گروه‌های جهادی در حال افزایش است.

وی خاطرنشان کرد: اولویت امروز بسیج عمل به فرامین رهبر معظم انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی است.

عباس نوظهور ، مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل هم در این همایش از برگزاری همایش مدیران استانی قرارگاه اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج سازندگی کشور در اردبیل خبر داد و گفت: این دوره توانمندسازی با هدف بررسی مشکلات و موانع پیش روی استان‌ها در راستای تحقق شعار سال، هم‌افزایی و انتقال تجربیات با حضور اساتید مجرب کشور به‌مدت ۲ روز در شهرستان سرعین در حال برگزاری است.

وی افزود: طرح جهاد روشنایی، تبیین افتخارات قرارگاه اقتصاد مقاومتی، صندوق‌های قرض‌الحسنه، طرح‌های اشتغالزایی و طرح‌های خدمات‌رسانی از جمله مباحث مطروحه در این دوره آموزشی است.

نوظهور ادامه داد: آموزش کسب و کار، حمایت از کالای ایرانی، تقویت قطب‌های شغلی، راه‌اندازی صندوق‌های قرض‌الحسنه مردم یار ، حمایت از صنایع دستی، کمک به راه‌اندازی کارگاه‌های خرد خانگی و صنایع تبدیلی از جمله برنامه‌های بسیج سازندگی در حوزه اقتصاد مقاومتی است.

وی همچنین کمک به تقویت مشاغل خانگی، کارگاه‌های کوچک، راه‌اندازی صنایع تبدیلی در روستاها، ایجاد ارزش افزوده اشتغال در جوامع روستایی و مناطق کم‌برخوردار شهری، ترویج فرهنگ کار و تلاش ، ایجاد مولد در جامعه ، رونق تولید و حمایت از تولید داخلی و دانش‌بنیان و در نهایت مردمی کردن اقتصاد را از اهداف قرارگاه اقتصاد مقاومتی ذکر کرد.

مسابقه ملی هدیه و سوغات استان‌های کشور برگزار می‌شود

علیرضا یونچی ، کارآفرین، فعال اقتصادی، مدرس و داور برنامه تلویزیونی «میدون» نیز در جمع مدیران اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج سازندگی گفت: در بحث تولید و اقتصاد جامعه به ۲ گروه لوکوموتیو و واگن تقسیم می‌شود که نقش کارآفرینان و افراد توانمند به عنوان لوکوموتیو تعیین کننده است چراکه این افراد با نبوغ و خلاقیت می‌توانند واگن‌های جامعه را به هم متصل کرده و کشور را در مسییر درست پیشرفت و تعالی ریل‌گذاری کنند.

وی از برگزاری مسابقه ملی هدیه و سوغات استان‌های کشور خبر داد و افزود: این مسابقه یکی از راه‌های بزرگ فرهنگ اشتغال‌زایی است چرا که علاوه بر احیای آداب و رسوم مناطق مختلف کشور ، آداب و رسوم، صنایع دستی و غذای مردم در مناطق مختلف را برندسازی کرده و با صادرات کشور را به درآمدزایی پایدار می‌رساند.

وی از زنان و مردان کهنسال به عنوان منابع مهم برای طرح هدایا و سوغات محلی نام برد و ادامه داد: یکی دیگر از منابع مهم بحث پذیرایی اقوام در مجالس شادی و عزا است که می‌تواند برای جذب گردشگر نیز مفید واقع شود.

وی با بیان اینکه بسیج راهبر و مشکل‌گشا است ، گفت: با طرح‌های ساده می‌توان ضمن کارآفرینی از چتر جمعیتی در حال افزایش کمیته امداد بکاهیم.

نظر شما