شناسهٔ خبر: 68050012 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

پارسانیا در مراسم رونمایی از نظام نامه آموزش سازمان‌های مردم نهاد:

براي اولين بار چارچوب آموزش و توانمندسازي سمن هاي جوانان تدوين شد

صاحب‌خبر -
براي اولين بار چارچوب آموزش و توانمندسازي سمن هاي  جوانان  تدوين شد
خبرگزاری آریا - مدیرکل مشارکت های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: برای اولین بار در یک روند کارشناسی، چارچوب آموزش و توانمندسازی مورد نیاز سمن های جوانان در سطوح مختلف تدوین شده که امیدواریم تا پایان سال آن را در 10 استان اجرایی و عملیاتی کنیم.

به گزارش خبرگزاری آریا ، مراسم رونمایی از نظام نامه آموزش سازمان‌های مردم نهاد جوانان امروز 15 مرداد ماه با حضور سینا کلهر معاون امور جوانان ، پارسانیا مدیرکل مشارکت های اجتماعی جوانان ، اساتید و کارشناسان این حوزه، جمعی از معاونین جوانان استان ها، سمن های جوانان و اصحاب رسانه در ساختمان جوانان وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.
علی پارسانیا در این نشست صدور مجوز، توانمندسازی و نظارت بر فعالیت‌های سمن‌ها را از وظایف اداره کل مشارکت‌های اجتماعی جوانان دانست و گفت: در بحث توسعه کمی و کیفی سمن های جوانان در دولت سیزدهم اقدامات چشمگیری انجام گرفته شده است.
وی رویداد همنا را اقدامی عمومی در بخش توانمندسازی سمن ها دانست و ادامه داد: رویداد همنا برای اولین بار در 29 استان کشور در جمع سمن‌ها برگزار شد و بخشی دیگر از این توانمندسازی به صورت اختصاصی بود.
مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان با اشاره به دوره دوم انتخابات شبکه سازی سمن‌ها افزود: در حال حاضر 11 دبیرخانه ملی و 380 دبیرخانه استانی فعال این شبکه ها را در کشور داریم که میزبان فعالیت پنج هزار سمن هستند.
پارسانیا با بیان این که در دولت سیزدهم برای اولین بار دستورالعمل یکپارچه برای سمن ها تدوین شد تشریح کرد: حدود 5 هزار سمن از ابتدای سال 90 تا کنون مجوز دریافت کرده اند که مجوز 1300 سمن در سه سال فعالیت دولت سیزدهم صادر شده است که این امر با تسهیل این مسیر در تدوین دستورالعمل اتفاق افتاد.
وی با اشاره به فراهم کردن فضا برای جوانان علاقمند به مسائل اجتماعی تصریح کرد: تدوین سند توسعه هدفمند جوانان از دیگر اتفاقات ویژه‌ای بود که در دولت سیزدهم شاهد آن بودیم.
مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان با اشاره به آغاز جشنواره اتفاق در سال جاری اظهار داشت: با توجه به این که 22 مردادماه تحت عنوان روز تشکل‌های جوانان شناخته می‌شود؛ این جشنواره نیز با دو هدف شناسایی و تقدیر از سمن‌های شاخص جوانان و توانمندسازی این سمن‌ها برگزار می شود.
وی جوانان توانمند 18 تا 35 سال را مخاطب رویداد جوان یاران دانست و ادامه داد: هفته آینده نیز از 400 سمن در جشنواره‌های استانی اتفاق تقدیر خواهد شد. همچنین چهارچوب استاندارد سمن‌ها برای اولین بار در این نظامنامه پیش بینی شد.
پارسانیا همچنین در خصوص نظام نامه آموزش سازمان های مردم نهاد گفت: بر مبنی یک ساختار منسجم چه از لحاظ محتوایی و چه اجرایی خلاء یک نظام نامه آموزشی برای سمن ها احساس می شد که از سال گذشته این کار شروع شد.
وی افزود: نیاز بود که مشخصا مجموعه ای از آموزش هایی که سازمان های مردم نهاد و فعالین اجتماعی جوان نیاز دارند تدوین شود که به عنوان نظام نامه آموزش سازمان های مردم نهاد نام گذاری شد.
مدیرکل مشارکت های اجتماعی جوانان گفت: در یک روند کارشناسی، برای اولین بار چارچوب آموزش و توانمندسازی مورد نیاز سمن های جوانان در سطوح مختلف تدوین شده که امیدواریم تا پایان سال آن را در 10 استان اجرایی و عملیاتی کنیم.
پارسانیا از 54 ساعت سر فصل عمومی و 80 ساعت سرفصل تخصصی در این نظامنامه خبر داد و گفت: همچنین این نظامنامه شامل 17 سرفصل تخصصی و 11 سرفصل عمومی است.
پارسانیا از تشکیل پرونده آموزشی برای سمن‌های جوانان خبر داد و در پایان گفت: در حال حاضر 10 استان مسئول آموزش سرفصل‌های این نظامنامه در قالب کمپ‌های حضوری هستند.

نظر شما