شناسهٔ خبر: 68046779 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

استاندار خراسان جنوبی:

ایجاد کارخانه‌های بزرگ، توسعه خراسان جنوبی را شتاب می‌بخشد

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: ایجاد کارخانه‌های بزرگ، توسعه استان را شتاب می‌بخشد و این کارخانه‌ها در اشتغالزایی و اقتصاد کشور نقش موثری دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، جواد قناعت، امروز _دوشنبه پانزدهم مرداد_با اشاره به ظرفیت‌های مختلف استان اظهار کرد: سرمایه‌گذاری روی هر کدام از این ظرفیت‌ها در راستای ایجاد ارزش افزوده و اشتغالزایی، اولویت استان است.

وی با اشاره به آورده‌های اقتصادی حوزه‌هایی همچون کارخانه کویر تایر و منطقه ویژه اقتصادی افزود: وجود کارخانه کویر تایر که در اشتغالزایی و اقتصاد کشور نقش مؤثری دارد، از افتخارات استان خراسان‌جنوبی است.

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: کارخانه‌های بزرگی همچون کویر تایر و حوزه‌های اقتصادی مثل منطقه ویژه اقتصادی بیرجند، توسعه خراسان جنوبی را شتاب می‌بخشد.

وی رفع مشکلات از مسیر تولید را وظیفه مدیران برشمرد و متذکر شد: هر دستگاهی به فراخور وظایفی که به عهده دارد و در چارچوب قانون، مکلف است شرایط سرمایه‌گذاری را تسهیل کند.

قناعت نگهداشت و حفظ سرمایه‌گذاری‌های موجود را ضروری خواند و گفت: دست سرمایه‌گذاران را می‌بوسیم و حمایت از آنها را تکلیف خود می‌دانیم.

وی با اشاره به وجود پتانسیل‌های معدنی و کشاورزی استان خاطرنشان کرد: جذب سرمایه‌گذاران توانمند و دارای صلاحیت و باتجربه در راستای تکمیل زنجیره‌های ارزش مواد معدنی و محصولات کشاورزی در اولویت برنامه‌های حوزه اقتصادی استان است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: به منظور تحقق این برنامه اولویت‌دار، اقدامات لازم برای راه‌اندازی شهرک‌های تخصصی زرشک و طلا صورت گرفته است.

وی ادامه داد: با وجود ظرفیت‌های معدنی بالقوه در سطح استان و ذخایر بی‌نظیر بنتونیت، زال سنگ، کائولن و سیلیکون راه اندازی شهرک تخصصی معدنی را هم در برنامه داریم.

قناعت تأکید کرد: سرمایه‌گذارانی که برای راه‌اندازی شهرک تخصصی معدنی و تکمیل زنجیره‌های ارزش مواد معدنی اعلام آمادگی کنند، به طور ویژه حمایت می‌شوند.

وی در ادامه فرودگاه را از زیرساخت‌های مهم توسعه خواند و تصریح کرد: افزایش کیفی و کمی پروازها در فرودگاه‌های استان، نیاز به سرمایه‌گذاری‌های ویژه دارد.

استاندار خراسان‌جنوبی ادامه داد: استان برای همراهی با سرمایه‌گذارانی که در زمینه پروازها ورود کنند و نیاز به پیگیری درخواست‌های خود در تهران دارند، آمادگی لازم را دارد.

نظر شما