شناسهٔ خبر: 68041517 - سرویس فیلم
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

این پرتابگرها شخصا توسط کیم طراحی شده اند! | تصاویر رونمایی از ۲۵۰ پرتابگر موشکی جدید کره‌ شمالی

از ۲۵۰ پرتابگر موشکی جدید کره‌شمالی در مرز و افزایش آمادگی هسته‌ای رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، رسانه دولتی کره‌شمالی امروز (دوشنبه) گزارش داد، «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی بر تحویل یک سامانه موشکی بالستیک تاکتیکی جدید به سربازان در منطقه مرزی نظارت کرد و سئول آن را تهدیدی علیه خود دانست.

خبرگزاری مرکزی کره موسوم به «کی‌سی‌ان‌ای» گزارش داد، کیم همچنین در مراسم تشریفاتی در پیونگ‌یانگ که در آن ۲۵۰ پرتابگر موشک بالستیک تاکتیکی جدید رونمایی شد، سخنرانی کرد.

این پرتابگرها شخصا توسط کیم طراحی شده اند! | تصاویر رونمایی از ۲۵۰ پرتابگر موشکی جدید کره‌ شمالی مراسم استقرار پرتابگرها

این پرتابگرها توسط این رسانه دولتی به عنوان یک سلاح حمله تاکتیکی به‌روز و قدرتمند که شخصا توسط کیم طراحی شده و آماده انتقال به واحدهای «ارتش خلق کره»‌ است، توصیف شده است. ارتش خلق کره به نیروهای نظامی کره‌شمالی اشاره دارد. کره‌شمالی اعلام کرد ماه گذشته موشک بالستیک تاکتیکی جدید خود را آزمایش کرد.

رهبر کره‌شمالی در سخنرانی خود در جمع نیروها و دانشمندان نظامی کشورش گفت: «پیونگ‌یانگ در آینده نزدیک آمادگی هسته‌ای را برای جلوگیری از تهدیدات هسته‌ای و محافظت از خود برای پاسخ به هر چالشی خواهد داشت.»

کیم مجددا بر موضع خود تأکید کرد که ذخیره و بهبود تسلیحات هسته‌ای این کشور بهترین راه برای مقابله با آنچه او تهدیدات هسته‌ای و فشار ایالات متحده می‌نامد، است.

این پرتابگرها شخصا توسط کیم طراحی شده اند! | تصاویر رونمایی از ۲۵۰ پرتابگر موشکی جدید کره‌ شمالی مراسم استقرار پرتابگرها

به گزارش کی‌سی‌ان‌ای، رهبر کره‌شمالی همچنین گفت که صلح با «قابلیت دفاع شخصی مطلق و بی‌همتا» تضمین شده است. کیم در سخنانش، ایالات متحده را به دلیل ایجاد یک «بلوک نظامی مبتنی بر هسته‌ای» که کشورش را مجبور به تقویت بیشتر قابلیت‌های نظامی کرد، سرزنش کرد.

در همین حال «لی سونگ جون» سخنگوی ستاد مشترک ارتش کره‌جنوبی در یک نشست خبری گفت: «معتقدیم (پرتابگرهای موشک) در نظر گرفته شده‌اند که به طرق مختلف مورد استفاده قرار گیرند، مانند حمله یا تهدید کره‌جنوبی... استقرار در نزدیکی مرز به این معنی است که برد آنها طولانی نیست.»

این پرتابگرها شخصا توسط کیم طراحی شده اند! | تصاویر رونمایی از ۲۵۰ پرتابگر موشکی جدید کره‌ شمالی مراسم استقرار پرتابگرها

براساس تصاویری که خبرگزاری کی‌سی‌ان‌ای منتشر کرده است، دختر رهبر کره‌شمالی، «کیم جو آئه» در این مراسم شرکت کرد و اولین حضور عمومی خود را پس از نزدیک به سه ماه انجام داد. قانونگذاران کره‌جنوبی ماه گذشته گفتند که او برای تبدیل شدن به رهبر بعدی آموزش دیده است. رسانه‌های دولتی کره‌شمالی از فعالیت‌های عمومی او خبر داده‌اند، اما از آینده سیاسی او صحبتی نمی‌شود.

نظر شما