شناسهٔ خبر: 68026074 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

موافقت سازمان حفاظت محیط زیست با کلیت اجرای پروژه شهید شوشتری در پارک سرخه‌حصار

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد: عضو شورای شهر تهران از موافقت سازمان حفاظت محیط زیست با کلیت اجرای پروژه شهید شوشتری در پارک سرخه‌حصار خبر داد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام سید محمد آقامیری، عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره پروژه شهید بروجردی گفت: پروژه شهید بروجردی معارضاتی داشت که بخش زیادی از آن در حال حاضر رفع شده است. افتتاح ۳.۷ کیلومتر به دلیل رفع معارضینی بود که در آن مقطع انجام شد و اصل اینکه این پروژه با تاخیر مواجه شد به دلیل معارضین آن بود. این پروژه از معارضان شخصی داشت تا معارضانی از نهادها و سازمان‌های مختلف از جمله آموزش و پرورش.

وی ادامه داد: رفع این تعارضات نیازمند یک پروسه زمانی خاص بود تا شهرداری بتواند رضایت این معارضان را کسب کرده و این اراضی را تملک کند و شهرداری در این زمینه اقدامات بسیاری انجام داده و بیش از ۵۰ الی ۶۰ درصد تیم معاونت عمرانی صرف این شده است که بروند و مشکل این معارضان را رفع کنند تا بتوانند پروژه را پیش ببرند.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: این بزرگراه ۴.۸ کیلومتر است و ۳.۷ کیلومتر آن افتتاح شده است. ۱.۱ کیلومتر آن باقی مانده است که انشاءالله برنامه داریم تا در شش ماهه دوم سال به بهره‌برداری برسد. در این میزان باقی مانده نیز تملک‌ها تقریبا انجام شده و انشاءالله بحث‌های فنی و راهسازی انجام شود. در نیمه دوم سال شاهد افتتاح این بخش باقی مانده از پروژه نیز باشیم.

آقا میری در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره موضوعات محیط زیستی پروژه شهید شوشتری گفت: پروژه شهید شوشتری در مسیر به پارک سرخه‌حصار متصل می‌شود که از گذشته درخصوص این پروژه با پارک جنگلی سرخه‌حصار موضوعاتی وجود داشته است. سازمان محیط زیست اجازه ساخت این بزرگراه را در سرخه حصار با توجه به طرح‌هایی که وجود داشته است را نمی‌داد. اما در این دوره حدود سه طرح مختلف پیش‌بینی شده است و در این زمینه مذاکراتی با محیط زیست صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در نهایت توانسته‌اند رضایت لازم را در خصوص این پروژه کسب کنند و در حال حاضر در مراحل طراحی است تا انشاءالله فعالیت اجرایی آن نیز انجام شود البته هنوز هیچ اقدام عملی در این زمینه صورت نگرفته و کار کارگاهی انجام نشده است. باید با هماهنگی محیط زیست طراحی‌ها انجام شود و آن‌ها نظر بدهند بعد از آن وارد مرحله تجهیز کارگاه و اجرا خواهد شد.

این عضو شورای شهر خاطرنشان کرد: پروژه شهید شوشتری از داخل پارک جنگلی سرخه‌حصار عبور می‌کنند که سه طریق برای آن پیشنهاد شده است از جمله اینکه به صورت تونل باشد یا به صورت پل از بالای سرخه‌حصار عبور کند که سازمان محیط زیست با کلیت آن موافقت کرده است و برای طراحی رفته است تا نظر نهایی محیط زیست را کسب کند. فاز اول این پروژه انشاءالله در شش ماهه دوم سال اجرایی خواهد شد این فاز بیش از ۹ کیلومتر است که انشاءالله اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما