شناسهٔ خبر: 68021541 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

فلسطینیان کرانه باختری: به پاسخ رهبر انقلاب به ترور هنیه ایمان داریم

همزمان با انتشار خبر شهادت شهید «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی حماس، فلسطینیان ساکن کرانه باختری با برگزاری راهپیمایی اعتراضی سراسری و اعتصاب عمومی، به این جنایت صهیونیست ها واکنش نشان دادند.

صاحب‌خبر -

همزمان با انتشار خبر شهادت شهید «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی حماس، فلسطینیان ساکن کرانه باختری با برگزاری راهپیمایی اعتراضی سراسری و اعتصاب عمومی، به این جنایت صهیونیست ها واکنش نشان دادند.

 ترور مذبوحانه شهید هنیه بار دیگر نشانگر این واقعیت را آشکار ساخت که کابینه نتانیاهو نه تنها تمایلی به آتش بس در غزه ندارد، بلکه پس از متحمل شدن شکست برابر مقاومت فلسطین در ۷ اکتبر، به دنبال گسترش دایره درگیری‌ها در سطح منطقه‌ای است. 

 «مصطفی برغوثی»؛ دبیرکل جنبش ابتکار ملی فلسطین به خبرنگار تسنیم گفت: اسرائیل تصور می‌کند با این ترور سیاسی وحشیانه، پیروزی را در برابر شکست ۷ اکتبر به سود خود رقم زده ، اما اسرائیل امروز مرتکب بزرگ‌ترین حماقت در تاریخ خود شد چرا که با این اقدام به همه فلسطینی‌ها نشان داد که تنها راه تحقق آزادی فلسطین، مبارزه و مقاومت است و اسرائیل هیچ زبانی جز زبان زور نمی‌شناسد.

رسانه عبری: اسرائیل و امارات پایگاه جاسوسی مشترک می‌سازند

یک رسانه عبری زبان فاش کرد ابوظبی و تل‌آویو در حال ایجاد پایگاه اطلاعاتی در جزیره سقطری هستند.

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه معاریو فاش کرد، بعد از 7 اکتبر امارات متحده عربی تلاش‌های خود را در همکاری با اسرائیل برای احداث پایگاه نظامی مشترک در جزیره سقطری واقع در 350 کیلومتری جنوب یمن سرعت بخشیده است.

به نوشته این رسانه عبری زبان، امارات متحده از ابتدای مشارکت در ائتلاف سعودی علیه یمن در سال 2015 به دنبال انجام این مهم بود اما بعد از حوادث 7 اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) با همکاری با تل‌آویو این مهم را شتاب بخشیده است.

به نوشته معاریو این یک پروژه بلند مدت است که در چارچوب هم پیمانی بین اسرائیل و شماری از کشورهای عربی کلید خورده است و محوری‌‌ترین اعضای این پیمان هم برخی از کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس هستند که زیر چتر آمریکا این همکاری را انجام می‌دهند.

صاحبنظران به معاریو خبر دادند که بعد از حوادث 7 اکتبر، ایجاد این پایگاه به یک نیاز مبرم تبدل شد و همین امر باعث شد تا ضرب آهنگ پیشبرد آن نیز بیشتر شود.

در همین راستا هرتسی هالیوی رئیس ستاد ارتش اسرائیل ژوئن گذشته با مایکل کورلا فرمانده منطقه مرکزی آمریکا و فرمانده هان ارتش‌های عربستان سعودیف بحرین، مصر، امارات متحده عربی، اردن و بحرین دیدار و این مسئله را مورد بحث و بررسی قرار داد.

 

حجم ویدیو: 31.88M | مدت زمان ویدیو: 00:04:18 دانلود ویدیو

نظر شما