شناسهٔ خبر: 68015374 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

المپیک ۲۰۲۴ پاریس؛

پاداش سنگین برای بوکسوری که در المپیک باخت!

فدراسیون جهانی بوکس اعلام کرد به آنجلا کارینی ایتالیایی پس از اتفاقاتی که در مبارزه با حریفی الجزایری در بازی‌های المپیک پاریس رخ داد، ۷۵ هزار دلار پاداش خواهد داد.

صاحب‌خبر -

، فدراسیون جهانی بوکس (IBA) اعلام کرد به آنجلا کارینی ایتالیایی که روز پنج‌شنبه در بازی‌های المپیک پاریس، مقابل ایمانه خلیف الجزایری شکست خورد، ۵۰۰۰۰ دلار جایزه جایزه می‌دهد.

مسابقه بوکس ایمانه خلیف از الجزایر و آنجلا کارینی از ایتالیا در مرحله یک‌هشتم نهایی بوکس زنان المپیک ۲۰۲۴ در شرایطی برگزار شد که این دیدار حواشی و جنجال‌های زیادی را به همراه داشت. این مسابقه، تنها ۴۶ ثانیه طول کشید و خلیف با تنها یک ضربه مشت، کارینی را گیج کرد و در ادامه بوکسور ایتالیایی از ادامه مسابقه انصراف داد.

فدراسیون جهانی بوکس که سال گذشته توسط کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) از اعتبار بین‌المللی خود محروم شد، اعلام کرد کارینی ۵۰هزار دلار پاداش دریافت خواهد کرد، همچنین فدراسیون بوکس ایتالیا نیز ۲۵هزار دلار دیگر به او اهدا و مربی او نیز ۲۵هزار دلار دریافت خواهد کرد.

عمر کِرملوف، رئیس IBA در این باره گفت: درک نمی‌کنم چرا این اتفاق رخ داد، فقط ورزشکاران واجد شرایط باید در رینگ مسابقه دهند و نمی‌توانستم اشک‌های ورزشکار ایتالایی را ببینم. کارینی بعد از حاشیه‌هایی که به راه افتاد در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کرد به دنبال ایجاد تنش و حاشیه نبوده و نیست و گفت: من یک ورزشکارم و برای خودم و حتی ایمانه خلیف ناراحت هستم. ما هر دو برای مبارزه به اینجا آمدیم اما این اتفاقات رقم خورد. او تقصیری در این ماجرا ندارد و اگر یکبار دیگر او را ببنیم، خواهید دید که مشکلی بین ما نیست.

گفتنی است، فیزیک بدنی خاص و شدت ضربه خلیف، شائبه‌هایی را درباره جنسیت او به وجود آورد، به خصوص که سال گذشته او از مسابقات جهانی بوکس زنان در دهلی‌نو به دلیل رد شدن در آزمون واجد شرایط بودن جنسیت، محروم شد. خلیف ۲۵ ساله به دلیل «سطوح تستسترون بالا نتوانست معیارهای واجد شرایط بودن را برآورده کند» محروم شد.

IBA اعلام کرد ویژگی‌های آزمایش محرمانه باقی می‌ماند و از توضیح آن خودداری کرد. انجمن بین المللی بوکس (IBA) سال گذشته خلیف را پس از کشف کروموزوم XY رد صلاحیت کرد.

نظر شما