شناسهٔ خبر: 68003363 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

الزام دستگاه های اجرایی برای ارائه طرح ها در سامانه مدیریت زمین الزام دستگاه های اجرایی برای ارائه طرح ها در سامانه مدیریت زمین

دبیر کارگروه راهبری سامانه پنجره واحد مدیریت زمین گفت :همه دستگاه‌ها موظفند طرح‌های خود را در سامانه پنجره واحد به مزایده گذاشته و اطلاعات خود را بارگذاری کنند .

صاحب‌خبر -

جعفر مرادی حقیقی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان و دبیر این کارگروه گفت : این تصمیم به این علت اخذ شده که سرمایه گذار بتواند در عرصه‌ای که در قالب ضوابط قانونی یا قرارداد در اختیارش قرار می‌گیرد فعالیت خود را آغاز کند.

وی افزود: این سامانه برای مبارزه با مفاسد اقتصادی ایجاد شده و هدف این سامانه تسهیل امور و روابط مردم با دستگاه هاست.

وی حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی استان سمنان را امری مهم و حیاتی برشمرد و در ادامه از پایش مداوم اراضی با ایجاد سامانه پنجره واحد مدیریت زمین خبرداد و گفت: با ایجاد پنجره واحد مدیریت زمین امکان استفاده از فناوری‌های نوین و ظرفیت‌هایی نظیر تصاویر ماهواره‌ای و سنجش از راه دور می‌تواند برای پیشگیری از چالش‌های منابع طبیعی بویژه در زمینه حریق و آفات بیماری‌های جنگلی و مرتعی اقدامات پیشگیرانه انجام داد.

معاون امور عمرانی استانداری سمنان هم در این جلسه گفت: سامانه پنجره واحد مدیریت زمین یکی از مهم‌ترین وظایف ادارات مشمول این سامانه است که میتواند راهگشای مشکلات بسیاری برای ارباب رجوع باشد.

حمیدی افزود: ادارات بایستی با تسریع در زمان پاسخگویی به استعلامات عملکرد خود را در این سامانه بهبود بخشند.

نظر شما