شناسهٔ خبر: 68002506 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

جزئیاتی از جانشین لامبورگینی هوراکان

لامبورگینی تمراریو به عنوان جانشین لامبورگینی هوراکان، در تاریخ شانزدهم آگوست رونمایی خواهد شد تا جایگزین مدل قبلی شود.

صاحب‌خبر -

لامبورگینی با انتشار یک بیانیه مطبوعاتی، اعلام کرد جانشین لامبورگینی هوراکان در تاریخ 16 آگوست به صورت رسمی معرفی و رونمایی می‌شود. این خودرو یک سوپراسپرت کاملا جدید است که احتمالا با نام لامبورگینی تمراریو (Temerario) عرضه می‌شود. جانشین هوراکان از سیستم هیبریدی بهره می‌برد و سومین خودرو هیبریدی لامبورگینی خواهد بود.

به گزارش دیجیاتو، لامبورگینی تمراریو برخلاف لامبورگینی هوراکان و لامبورگینی گالاردو، یک مدل تمام ایتالیایی خواهد بود. مدل‌های هوراکان و گالاردو که پیش از این به عنوان سوپراسپرت‌های مطرح لامبورگینی شناخته می‌شدند، در واقع نسخه‌های مشابهی از آئودی R8 بودند. با این حال لامبورگینی تمراریو یک مدل کاملا جدید و مستقل به شمار می‌رود. در واقع لامبورگینی طی سالیان اخیر آن‌قدر سود به دست آورده است که اکنون می‌تواند یک خودرو کاملا مستقل را توسعه دهد.

جزئیاتی از جانشین لامبورگینی هوراکان

لامبورگینی تمراریو برخلاف مدل‌های پیشین، موتور V10 تنفس طبیعی با صدای دوست‌داشتنی را از دست خواهد داد. به جای این موتور 5.2 لیتری 10 سیلندر خورجینی، اکنون از پیشرانه V8 توربوشارژر با 789 اسب‌بخار قدرت و 730 نیوتن‌متر گشتاور استفاده می‌کند. این پیشرانه در ابتدا روی مدل مفهومی و مسابقه‌ای لامبورگینی SC63 LMDh قرار داشت. با این حال اکنون حجم آن افزایش یافته است و سیستم هیبریدی جدیدی نیز در کنار آن حضور دارد.

جانشین لامبورگینی هوراکان تا چند هفته دیگر وارد بازار خواهد شد

لامبورگینی با ترکیب موتور V8 توربوشارژر چهارلیتری با سیستم هیبریدی، قدرت بیشتری را در نهایت به شما تحویل خواهد داد. موتور الکتریکی لامبورگینی تمراریو 147 اسب‌بخار قدرت و 298 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. این پیشرانه الکتریکی، بین موتور درون‌سوز و گیربکس هشت سرعته دوکلاچه خودرو به صورت عرضی نصب شده است. جزئیات دیگر این مدل همچنان نامشخص هستند، چرا که اعلام شده بود لامبورگینی تمراریو از سیستم هیبریدی سه موتوره استفاده می‌کند. بنابراین لامبورگینی تمراریو همانند برادر بزرگترش لامبورگینی روئلتو، یک موتور برقی در جلو و یکی در عقب خواهد داشت.

«استفان وینکلمن» مدیرعامل لامبورگینی با انتشار پستی در لینکدین، اعلام کرد حداکثر قدرت لامبورگینی تمراریو از 887 اسب‌بخار فراتر خواهد بود. بنابراین لامبورگینی تمراریو 250 اسب‌بخار قدرت بیشتری نسبت به لامبورگینی هوراکان فعلی دارد. البته در ازای این افزایش قدرت، لامبورگینی تمراریو وزن بیشتری نیز خواهد داشت. اضافه شدن موتورهای برقی، سیستم‌های کنترل آلایندگی و همچنین باتری باعث می‌شود تا این خودرو سنگین‌تر از مدل هوراکان باشد. آخرین مدل هوراکان در ماه دسامبر از خط تولید لامبورگینی خارج خواهد شد و جای خود را به لامبورگینی تمراریو خواهد داد. تولید برادر این خودرو از برند مالک لامبورگینی یعنی آئودی R8 نیز در ماه مارس برای همیشه به پایان رسید.

جانشین لامبورگینی هوراکان تا چند هفته دیگر وارد بازار خواهد شد

نظر شما