شناسهٔ خبر: 67985855 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ترویج تغذیه با شیر مادر، یک مسئولیت همگانی است

رقیه فرنیا

مسئول کلینیک شیردهی مرکز آموزشی درمانی آیت‌الله موسوی زنجان، گفت: تغذیه نوزادان با شیر مادر، امری یک‌جانبه نیست که فقط توسط مادران اجرا شود بلکه یک مسئولیت همگانی است.

صاحب‌خبر -

رباب بیات در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در زنجان، اظهار کرد: حمایت‌های اجتماعی از زنان شاغل در تمام ارگان‌ها می‌تواند در فرزندآوری و تشویق به تغذیه با شیر مادر اهمیت بسزایی داشته باشد.

وی افزود: اجرای کامل قوانین و پیش‌بینی امکانات حمایت‌گرانه برای بانوان شاغل همچون حق مرخصی زایمان، حق مرخصی ساعتی شیردهی، وجود یک اتاق شیردهی در محل کار، وجود مهد کودک در کنار محل کار و ... توسط سازمان‌ها و ادارات و نهادهای دولتی و خصوصی در تداوم شیردهی مادران بسیار موثر است.

مسئول کلینیک شیردهی مرکز آموزشی درمانی آیت‌الله موسوی زنجان، تداوم تغذیه با شیر مادر را باعث کاهش مرگ و میر شیرخواران دانست و گفت: این امر باعث بهبود سلامت نوزادان و تکامل انسان‌ها در تمام جوامع بشری می‌شود.

وی با بیان اینکه هفته جهانی ترویج تغذیه با شیر مادر همه ساله از ۱۰ تا ۱۶ مرداد در سراسر دنیا و کشور ما برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: شعار امسال برای این هفته «حمایت همه‌جانبه ترویج تغذیه با شیر مادر برای همه» بوده که بیانگر اهمیت تغذیه با شیر مادر در تمام جوامع بشری است.

بیات تصریح کرد: حمایت از تغذیه اطفال با شیر مادر امری حیاتی است و امید می‌رود که عزمی همگانی در راستای ترویج ارزش‌های تغذیه با شیر مادر وجود داشته باشد.

انتهای پیام

نظر شما