شناسهٔ خبر: 67984592 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

زنجان به عنوان سومین مرکز استان خنک کشور ثبت شد

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: صبح امروز /پنجشنبه/ زنجان با حداقل دمای ۱۵ درجه سانتیگراد به عنوان سومین مرکز استان خنک کشور ثبت شد.

صاحب‌خبر -

حسین سلطانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان صاف تا قسمتی ابری است که در ساعات بعدازظهر با وزش باد همراه می شود.

وی با بیان اینکه بعدازظهر فردا /جمعه/ احتمال افزایش ابر و ناپایداری های محلی و بارش های خفیف وجود دارد، اظهار داشت: اوایل هفته آینده شرایط جوی نسبتا پایداری را پیش رو خواهیم داشت.

سلطانی یادآور شد: دمای هوا در مناطق مختلف استان امروز و فردا به طور موقت با کاهش نسبی همراه می شود و هفته آینده شاهد روند افزایشی دما خواهیم بود.

وی با بیان اینکه اواسط هفته آینده هوای گرمی برای بیشتر مناطق استان پیش بینی شده است، به هم استانی ها توصیه کرد، طی روزهای آینده در مصرف آب و برق تا حد امکان صرفه جویی کنند.

سلطانی ادامه داد: طی شبانه روز گذشته گرماب با ۱۳ درجه خنکترین و حلب با ۴۲ درجه گرمترین ایستگاههای هواشناسی استان بودند.

وی دمای هوای فعلی شهر زنجان را ۲۲ درجه بیان کرد و افزود:‌ این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه کاهش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۱۵ و ۳۷ درجه، ابهر ۱۹ و ۴۰ درجه، خرمدره ۱۶ و ۳۲ درجه، آب‌بر ۲۲ و ۳۶ درجه، قیدار ۱۵ و ۳۵ درجه، سلطانیه ۱۵ و ۳۶ درجه و ماهنشان ۲۰ و ۴۰ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

نظر شما