شناسهٔ خبر: 67973872 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری | لینک خبر

برگزاری مرحله نهایی پانزدهمین المپیاد کشوری دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو در دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان

مرحله نهایی پانزدهمین المپیاد کشوری دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو، از تاریخ ۱۳ الی ۲۵ مردادماه ۱۴۰۳ در دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان، مرحله نهایی این المپیاد یک اردوی علمی عملی چالش‌محور است که در آن دانش‌آموزان یک موضوع نوین در زمینه فناوری نانو را در آزمایشگاه انجام می‌دهند و یک نمونه اولیه می‌سازند که پس از گرفتن آنالیزهای مربوطه از نمونه‌های تولید شده، در برابر اساتید دانشگاهی دفاع کرده و مقاله‌ای از این کار ارائه می‌دهند. 

مرحله نخست این المپیاد از میان دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم و پایه‌های دهم تا دوازدهم، به صورت آزمون تئوری و مرحله دوم به صورت آزمون تستی و تشریحی توسط باشگاه دانش‌پژوهان جوان با همکاری ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و میکرو برگزار شده است. در مرحله نهایی 40 نفر از برگزیدگان، با برگزاری یک اردوی علمی عملی در یکی از دانشگاه‌های معتبر شرکت خواهند کرد، تا در نهایت در مراسم اختتامیه این رویداد، مدال‌آوران المپیاد معرفی ‌شوند.

گفتنی است، مدال‌آوران المپیاد علاوه بر دریافت جوایز ویژه، از حمایت بنیاد ملی نخبگان و ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و میکرو نیز برخوردار خواهند شد.

نظر شما