شناسهٔ خبر: 67973823 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شادا | لینک خبر

دبیر علمی سومین دوره مدرسه سیاست گذاری اقتصادی در گفت و گو با شادا:

سومین دوره مدرسه تابستانه سیاست‌گذاری اقتصادی برگزار می‌شود/مدارس تابستانه اقتصادی فضایی برای بومی شدن دانش اقتصاد در كشور

سومین دوره مدرسه تابستانه سیاست‌گذاری اقتصادی بعد از برگزاری دو دوره از این مدارس تابستانه، با آشنایی دانشجویان تحصیلات تکمیلی با مسائل سیاست گذاری اقتصادی برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش شادا، مرتضی مرتضوی، دبیر علمی سومین دوره مدرسه سیاست گذاری اقتصادی در گفت و گو با شادا در خصوص این دوره از مدرسه توضیح  داد: مدرسه سیاست گذاری اقتصادی برنامه ای است که با نظر مساعد وزیر اقتصاد و در پژوهشکده اقتصادی وزارتخانه برنامه ریزی شد و از سال 1401 تاکنون5 مدرسه برگزار شده که امسال  ششمین مدرسه در حال برگزاری است. دو مدرسه تابستانه، یک مدرسه تابستانه اقتصاد اسلامی، یک مدرسه زمستانه اقتصاد اسلامی و همچنین مدرسه کسب و کار بیمه و ششمین برنامه تحت عنوان سومین مدرسه تابستانه سیاست گذاری اقتصادی در حال برگزاری است.

وی اضافه کرد: اکنون در میانه برنامه ریزی و برگزاری سومین مدرسه تابستانه سیاست گذاری اقتصادی هستیم و روز شنبه نیز یک نشست حضوری با دانش پژوهان در دوره جدید خواهیم داشت.

مرتضوی ادامه داد: هدف این مدارس این بوده که با توجه به اینکه بخش مهمی از دانش اقتصادی ناظر به مسائل سیاست گذاری در سطح کلان قرار دارد، این مباحث برای بومی شدن در کشور و در عین حال برای متناسب سازی با مقتضیات حکمرانی کشور باید بین دانشگاه و عرصه سیاست گذاری که مسئول سیاست گذاری که مطابق قانون وزارت امور اقتصادی و دارایی متولی و مسئول آن است، یک تعامل از نظریات صورت بگیرد.

دبیر علمی سومین دوره مدرسه سیاست گذاری اقتصادی اظهار کرد: با توجه به خلاهایی که در برنامه آموزشی موجود رشته اقتصاد، دوره های تابستانه اقتصادی که در همه جا نیز مرسوم است، دانشجویان تحصیلات تکمیلی از نزدیک با مسائل سپهر سیاست گذاری در کشور آشنا و به دلایل ناکامی و کامیابی های عرصه اقتصاد کشور نیز پی می برند.

وی با اعلام این خبر که ثبت نام در سومین مدرسه در تیرماه با همکاری بنیاد ملی نخبگان و دانشگاه های سراسر کشور آغاز شده است، نیز افزود: با آغاز ثبت نام برای مدرسه تابستانه، نزدیک 700 نفر از دانشجویان تحصیلات تکمیلی در این دوره ثبت نام کردند؛ پالایش اولیه صورت گرفت و متناسب با سن شرکت کنندگان، ارتباط با رشته اقتصاد، میزان و سوابق تحصیلات آنها، 400 نفر به دوره مجازی مدرسه دعوت شدند که در این دوره  9 گفتار از اساتید و سیاست گذاران اقتصادی در اختیار این افراد در سامانه قرار گرفت.

به گفته  دبیر علمی سومین دوره مدرسه سیاست گذاری اقتصادی، از 31 استان کشور برای شرکت در این دوره مراجعه داشتیم؛ شرکت کنندگان بعد از گوش دادن به محتوای تهیه شده به صورت الکترونیک، مورد آزمون قرار گرفتند که 120 نفر به مصاحبه حضوری و مجازی دعوت شدند و در نهایت  48 نفر از دانشجویان تحصیلات تکمیلی توانستند وارد این مدرسه شوند.

وی در ادامه گفت: قرار بر برگزاری دوره حضوری از 13 تیرماه بود که به دلیل ملاحظاتی در خصوص برنامه شرکت کنندگان و نیز هماهنگی های لازم برای سرفصل ها و متناسب سازی با اهداف دولت جدیدمقرر شد، برنامه ای تهیه تا با ابلاغ سیاست های وزیر جدید این برنامه ادامه یابد.

گفتنی است، سومین دوره «مدرسه تابستانه سیاست گذاری اقتصادی»، به دنبال برگزاری اولین و دومین دوره مدرسه تابستانه سومین دوره این رویداد پژوهشی با هدف آشنایی دانشجویان تحصیلات تکمیلی با مسائل سیاست گذاری اقتصادی برگزار می‌شود.

 

 

به گزارش شادا، مرتضی مرتضوی، دبیر علمی سومین دوره مدرسه سیاست گذاری اقتصادی در گفت و گو با شادا در خصوص این دوره از مدرسه توضیح  داد: مدرسه سیاست گذاری اقتصادی برنامه ای است که با نظر مساعد وزیر اقتصاد و در پژوهشکده اقتصادی وزارتخانه برنامه ریزی شد و از سال 1401 تاکنون5 مدرسه برگزار شده که امسال  ششمین مدرسه در حال برگزاری است. دو مدرسه تابستانه، یک مدرسه تابستانه اقتصاد اسلامی، یک مدرسه زمستانه اقتصاد اسلامی و همچنین مدرسه کسب و کار بیمه و ششمین برنامه تحت عنوان سومین مدرسه تابستانه سیاست گذاری اقتصادی در حال برگزاری است. وی اضافه کرد: اکنون در میانه برنامه ریزی و برگزاری سومین مدرسه تابستانه سیاست گذاری اقتصادی هستیم و روز شنبه نیز یک نشست حضوری با دانش پژوهان در دوره جدید خواهیم داشت. مرتضوی ادامه داد: هدف این مدارس این بوده که با توجه به اینکه بخش مهمی از دانش اقتصادی ناظر به مسائل سیاست گذاری در سطح کلان قرار دارد، این مباحث برای بومی شدن در کشور و در عین حال برای متناسب سازی با مقتضیات حکمرانی کشور باید بین دانشگاه و عرصه سیاست گذاری که مسئول سیاست گذاری که مطابق قانون وزارت امور اقتصادی و دارایی متولی و مسئول آن است، یک تعامل از نظریات صورت بگیرد. دبیر علمی سومین دوره مدرسه سیاست گذاری اقتصادی اظهار کرد: با توجه به خلاهایی که در برنامه آموزشی موجود رشته اقتصاد، دوره های تابستانه اقتصادی که در همه جا نیز مرسوم است، دانشجویان تحصیلات تکمیلی از نزدیک با مسائل سپهر سیاست گذاری در کشور آشنا و به دلایل ناکامی و کامیابی های عرصه اقتصاد کشور نیز پی می برند. وی با اعلام این خبر که ثبت نام در سومین مدرسه در تیرماه با همکاری بنیاد ملی نخبگان و دانشگاه های سراسر کشور آغاز شده است، نیز افزود: با آغاز ثبت نام برای مدرسه تابستانه، نزدیک 700 نفر از دانشجویان تحصیلات تکمیلی در این دوره ثبت نام کردند؛ پالایش اولیه صورت گرفت و متناسب با سن شرکت کنندگان، ارتباط با رشته اقتصاد، میزان و سوابق تحصیلات آنها، 400 نفر به دوره مجازی مدرسه دعوت شدند که در این دوره  9 گفتار از اساتید و سیاست گذاران اقتصادی در اختیار این افراد در سامانه قرار گرفت. به گفته  دبیر علمی سومین دوره مدرسه سیاست گذاری اقتصادی، از 31 استان کشور برای شرکت در این دوره مراجعه داشتیم؛ شرکت کنندگان بعد از گوش دادن به محتوای تهیه شده به صورت الکترونیک، مورد آزمون قرار گرفتند که 120 نفر به مصاحبه حضوری و مجازی دعوت شدند و در نهایت  48 نفر از دانشجویان تحصیلات تکمیلی توانستند وارد این مدرسه شوند. وی در ادامه گفت: قرار بر برگزاری دوره حضوری از 13 تیرماه بود که به دلیل ملاحظاتی در خصوص برنامه شرکت کنندگان و نیز هماهنگی های لازم برای سرفصل ها و متناسب سازی با اهداف دولت جدیدمقرر شد، برنامه ای تهیه تا با ابلاغ سیاست های وزیر جدید این برنامه ادامه یابد. گفتنی است، سومین دوره «مدرسه تابستانه سیاست گذاری اقتصادی»، به دنبال برگزاری اولین و دومین دوره مدرسه تابستانه سومین دوره این رویداد پژوهشی با هدف آشنایی دانشجویان تحصیلات تکمیلی با مسائل سیاست گذاری اقتصادی برگزار می‌شود.  

نظر شما