شناسهٔ خبر: 67965767 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

حواشی‌های جالب دختر تکواندو کار انگلیسی در المپیک

تکواندوکار محجبه انگلیسی قصد دارد کلیشه‌های رایج درباره دختران مسلمان را از بین ببرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، تکواندوکار محجبه انگلیسی به مبارزه با کلیشه‌ها می‌پردازد. او که دوبار قهرمان این کشور شده، به گفته خودش قصد دارد کلیشه‌های رایج درباره دختران مسلمان را از بین ببرد.

 با شروع بازی‌های المپیک در پاریس، نوجوانان ورزشکار کشورهای مختلف در تلاش برای قرار گرفتن روی سکو هستند که اکراه حسین یکی از این قهرمانان است؛ دختری 13 ساله که در اولدهام منچستر زندگی می‌کند. اکراه حسین، ورزشکار مسلمانی است که دوبار قهرمان انگلیس شده و حالا روی شیاپ‌چانگ پاریس می‌رود.

این نوجوان که اولین بازی بین‌المللی خود را اسفندماه سال قبل در مسابقات بریتانیا انجام داد، به مدال المپیک و شکستن کلیشه‌های دختران مسلمان در ورزش می‌اندیشد. 

او خود در این باره می‌گوید: «کلیشه‌های زیادی درباره زنان محجبه در ورزش وجود دارد، اما می‌توانم بگویم که من الگوی خوبی هستم. می‌خواهم به عنوان یکی از معدود الگوهای ورزشی مسلمان اهل اولدهام با این کلیشه‌ها مبارزه کنم.»

مادر او نسیم اشرف قبلاً فوتبالیست حرفه‌ای و معلم ورزش بوده که 6 سال پیش دخترش را به کلاس تکواندو فرستاد تا دفاع شخصی را بیاموزد، زیرا توسط گروهی از دختران مورد آزار قرار گرفته بود. مادر این ورزشکار اینطور می‌گوید که دخترش فردی صبور بوده و زمانی که برای اولین بار شروع به ورزش کرد، دختران زیادی در تکواندو حضور نداشتند اما حالا محبوبیت این رشته در این شهر در حال افزایش است.

در حالی که بسیاری از نوجوانان همسن او در حال وقت‌ گذراندن در فضای مجازی و یا تفریح با دوستان خود هستند، حسین یک روال روزانه سختگیرانه دارد و رؤیای بزرگ مدال المپیک را در سر می‌پروراند. او پنج بار در روز نماز می‌خواند و بعد از آموزش و تکالیف مدرسه‌اش با بازی شطرنج و تماشای مستندهای تاریخی خستگی روزانه را برطرف می‌کند.

اکراه حسین درباره روتین زندگی‌اش می‌گوید: «شما به نظم نیاز دارید. من یک برنامه روزانه سخت دارم از جمله بیدار شدن در ساعت 6 صبح و شرکت در مدرسه، تمرین و قرآن خواندن. من عاشق تماشای فیلم، دوچرخه‌سواری و گذراندن وقت با دوستانم هستم. تکواندو ورزش سختی است اما وقتی می‌خواهی کار بزرگی انجام دهی، باید برای رسیدن به آن تلاش کنی. حالا مبارزه برای من آسانتر است، زیرا مهارت و تجربه زیادی به دست آورده‌ام، بنابراین از آن لذت می‌برم.»

 

انتهای پیام/

نظر شما