شناسهٔ خبر: 6796406 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

90/ ارزيابي عملکرد استقلال و پرسپوليس در نخستين گام

هفته اول مسابقات ليگ برتر برگزار شد و بازي‌هاي دو تيم استقلال و پرسپوليس چشم علاقه‌مندان را تا حدودي به خود خيره کرد. هوادارادن استقلال از برد خارج از خانه تيم‌ و آمادگي آرش برهاني و گلزني شهباززاده راضي بودند.

صاحب‌خبر -

سوژه روز:
سرخابي‌ها – شايد - مدعي باشند!
گروه گزارش
هفته اول مسابقات ليگ برتر برگزار شد و بازي‌هاي دو تيم استقلال و پرسپوليس چشم علاقه‌مندان را تا حدودي به خود خيره کرد. هوادارادن استقلال از برد خارج از خانه تيم‌ و آمادگي آرش برهاني و گلزني شهباززاده راضي بودند. با اين که استقلالي‌ها پس از گل اول گل مساوي را دريافت کردند اما در ادامه باز هم روي درخشش مهاجم جوان خود موفق به گلزني شدند و گل برتري خود را آن هم در مشهد و مقابل انبوه تماشاگران اين شهر به ثمر رساندند تا براي ادامه مسابقات صاحب روحيه‌اي مضاعف شوند. پرسپوليسي‌ها نيز مي‌توانستند پس از گل زود هنگام خود با برد شيرين و حتي پر گل ديدار با حريف مشهدي را به پايان برسانند اما ناهماهنگي مدافعان پرسپوليس و برخي عوامل ديگر دست به دست هم داد تا شاگردان برانکو دو امتياز شيرين از دست بدهند. بازي سرخپوشان در نيمه دوم چنگي به دل نزد و گلي در بر نداشت با اين حال ثبت چهار گل در نيمه اول بازي بينندگان را حسابي به وجد آورد مخصوصا که در هفته‌هاي اول تورنمنت‌ها، تعداد گل‌هاي رد و بدل شده بين دروازه ها کمتر مي‌شود.
در سوژه امروزمان عملکرد سرخابي‌هاي پايتخت را در هفته اول ليگ پانزدهم زيره ذره‌بين برده‌ و نظرات کارشناسان و پيشکسوتان را جويا شده‌ايم که اين گزارش از نظر شما خوبان مي‌گذرد.

استقلال از کما بيرون آمد
صادق ورمزيار، پيشکسوت استقلال
استقلال سه امتياز خوب و حساس را به دست آورد. به نظرم اين بازي براي آنها شش امتياز به همراه داشت زيرا در شروع ليگ برد مهم بود. از طرف ديگر اگر استقلال نتيجه نمي‌گرفت با توجه به بازي بعدي مقابل تيم قلعه‌نوعي و حواشي اين بازي احتمال داشت تيم تا آخر فصل وارد استرس شود. به نظرم اين برد استقلال را از کما خارج کرد. البته از اين نکته نبايد غافل شويم که خط دفاع تيم و دروازه‌بان با هم هماهنگ نيستند و باز هم همانطور که ديديم تيم روي ارسال از جناحين گل خورد. جدا از اين جوان‌هاي استقلال هنوز با آنچه ما و هواداران انتظار دارند دور هستند. سياه‌جامگان هم هنوز در حال و هواي ليگ يک سير مي‌کرد. پرسپوليس بازي را خوب شروع کرد و اگر توپ آنها به تير نمي‌خورد مي‌توانستند به برد برسند. برخلاف استقلال تازه‌واردهاي پرسپوليس عملکرد خوبي داشتند، کاميابي‌نيا خوب ميانه ميدان جنگيد و نشان داد براي آينده حرف‌هاي زيادي دارد، رضائيان نويد ظهور يک بال راست خوب را به پرسپوليس داد و احمدزاده هم فوتبال تاکتيکي از خود به نمايش گذاشت. به نظرم هر دو تيم اگر دچار حواشي نشوند اين فصل شايد جزو مدعيان قهرماني باشند. البته پرسپوليس هم مثل استقلال در ساختار دفاعي خود مشکل دارد و بايد آن را برطرف کند.

بايد به ماريچ زمان داد
محمد پنجعلي، پيشکسوت پرسپوليس
استقلال در اولين بازي خود نتيجه خوبي به دست آورد. هميشه در هفته اول بازي‌ها با توجه به اين که تيم‌ها از تفکرات يکديگر خبر ندارند و از فصل بدنسازي خارج مي‌شوند نتيجه‌گيري براي آنها سخت است. به همين دليل استقلال سه امتياز مهم و با ارزشي را به دست آورد که به طور حتم در طول فصل به درد آنها خواهد خورد البته بازيکنان استقلال از 60 درصد آمادگي خود برخوردار بودند و هفته به هفته بهتر خواهند شد. اين تيم فکر مي‌کنم از مدعيان قهرماني ليگ پانزدهم است. اگر از پرسپوليس بخواهم صحبت کنم آنها با بدشانسي سه امتياز بازي اول را از دست دادند. اگر آن توپ پس از گل اول به تير دروازه نمي‌خورد پرسپوليس حداقل چهار گل به حريف مي‌زد اما بدشانسي مانع اين اتفاق شد. به نظرم پرسپوليس با گذشت زمان بهتر خواهد شد و اين تيم را مدعي مي‌بينم البته اگر مشکل هر سال براي پرسپوليس اتفاق نيفتد. منظورم مسائل حاشيه‌اي است که در اين سال‌ها کمر پرسپوليس را شکست. لازم به ذکر است اين تيم در خط دفاع مشکل دارد و روي گل‌هايي که خوردند اين موضوع به وضوح مشهود بود. ماريچ بازيکن خوبي است اما بايد به او زمان داد تا از شرايط حاکم اطلاع پيدا کند. اميدوارم پرسپوليس و استقلال امسال هواداران ميليوني خود را شاد کنند.

سرخابي‌ها نمي‌توانند مدعي باشند
عليرضا وفايي، بازيکن سابق دارايي و راه‌آهن
استقلال در ديدار اول خود برنده سه امتياز شد و با اين که تيم سياه‌جامگان مشهد به تازگي مجوز حضور در مسابقات ليگ برتر را کسب کرده است اما در مجموع اين برد آبي‌پوشان بسيار روحيه‌بخش بود که آثار اين برد در ادامه مسابقات به چشم مي‌آيد. مظلومي نشان داد باز هم با رفاقت تيم خوبي ساخته است و مي‌تواند مقابل حريفان قدر ليگ مدعي شود. آبي‌پوشان در اولين بازي خود ثابت کردند تا حدودي ضعف‌هاي خود را برطرف کرده‌اند اما متاسفانه بايد بگويم اين تيم و حتي پرسپوليس هم مقابل تيم‌هاي سپاهان، تراکتور و نفت دچار مشکل خواهند شد. اين سه تيمي که نام بردم در يارگيري به مراتب بهتر از تيم‌هاي استقلال و پرسپوليس عمل کردند. تيم پرسپوليس هم در فاز حمله خيلي خوب بود و معلوم بود اين تيم با برانکو صاحب هدف و برنامه شده است اما سرخپوشان در خط دفاعي، بسيار ناهماهنگ ظاهر شدند و خط دفاعي با دروازه‌بان هماهنگ نبودند. پيشنهاد بنده اين است که تا هماهنگ شدن بازيکنان خط دفاعي و دروازه‌بان برانکو به دو هافبک دفاعي تيمش اجازه نفوذ ندهد تا آنها بيشتر به خط دفاعي کمک کنند.

پرسپوليس مبتديانه گل مي‌خورد
اسماعيل حلالي، پيشکسوت پرسپوليس
به نظرم پرسپوليس در فاز هجومي عملکرد خوبي از خود مقابل پديده نشان داد. اگر بعد از گل اول موقعيت بعدي هم وارد دروازه مي‌شد همان نيمه اول کار حريف را تمام کرده بود اما با بدشانسي اين اتفاق نيفتاد. پرسپوليس در نيمه اول عملکرد خوبي داشت اما نيمه دوم خسته نشان داد که تا حدودي طبيعي بود زيرا تيم از فصل بدنسازي خارج شده بود. پرسپوليس در فاز دفاعي دچار مشکل است و مبتديانه گل مي‌خورد. از پديده هم چيز خاصي نديدم و اين تيم زياد کار دارد. به نظرم پرسپوليس بازي به بازي بهتر خواهد شد. استقلال هم به نظر من بهترين بازي ليگ را برگزار کرد. بازي با کيفيت و با سرعت بالا که برتري آبي‌پوشان را به همراه داشت. انتظار نداشتم استقلال در اولين بازي اينگونه ظاهر شود. جوان‌هاي استقلال نشان دادند براي آينده حرف‌هاي زيادي براي گفتن خواهند داشت. استقلال به آينده مي‌تواند اميدوار باشد زيرا بازيکنان لازم را در اختيار دارد. اگر استقلال دچار حاشيه نشود يکي از مدعيان قهرماني خواهد بود. اميدوارم پرسپوليس هم با گذشت زمان شرايط بهتري به دست آورد تا هواداران بعد از سال‌ها تيم قدرتمندي را شاهد باشند. بايد ديد برانکو توانايي اين کار را دارد يا باز هم پرسپوليس به انتظارات پاسخ مثبت نخواهد داد.

 

نظر شما