شناسهٔ خبر: 67961689 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پهلوانان ۲۶ استان در بزرگ‌ترین گود باستانی خاورمیانه به اجرای حرکات نمایشی می‌پردازند

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بردسکن گفت: پهلوانان ۲۶ استان کشور در بزرگ‌ترین گود باستانی کشور و حتی خاورمیانه به اجرای حرکات نمایشی می‌پردازند.

صاحب‌خبر -

رضا غلامی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه سیزدهمین دوره همایش‌های باستانی، ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی کشور ۱۱ مردادماه به میزبانی شهرستان بردسکن برگزار خواهد شد، افزود: تاکنون از ۲۶ استان و ۶۹ شهرستان برای حضور در این همایش اعلام آمادگی نموده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تمامی شرایط برای میزبانی از ورزشکاران فراهم شده است، خاطرنشان کرد: سال گذشته میزبان ۸ هزار نفر جمعیت بودیم و امسال نیز پیش‌بینی حدود ۱۰ هزار نفر در این همایش ملی می‌شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بردسکن اظهار کرد: این همایش با حضور پهلوان طالقانی پیشکسوت کشتی ایران، معاون پارلمانی وزیر ورزش و جوانان، رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای، مدیرکل ورزش و جوانان و جمعی دیگر از مسئولان استان و شهرستان به خصوص قهرمانان کشوری این رشته ورزشی در محل گود روباز پارک ولیعصر (عج) بردسکن برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بردسکن دارای بزرگ‌ترین گود باستانی روباز کشور و حتی خاورمیانه است، بیان کرد: بالغ‌بر ۱۲۰ تا ۱۳۰ ورزشکار داخل گود باستانی می‌روند، پیش‌بینی می‌شود امسال بالغ‌بر ۴۰۰ تا ۵۰۰ ورزشکار از نقاط مختلف کشور در این همایش حضور یابند.

غلامی ادامه داد: با توجه به هم‌زمانی این همایش با ماه محرم برنامه با محوریت محرم برگزار می‌شود و آقای کفاش زاده به عنوان مرشد برتر کشور در رشته پیشکسوتان برنامه اجرا خواهد نمود.

وی با بیان اینکه استاد کفاش زاده تنها مرشد کشور است که با ساز محرم می‌تواند در داخل گود باستانی برنامه اجرا کند، افزود: در این همایش خود ایشان با نشستن در سردم به اجرای برنامه می‌پردازند.

غلامی با اشاره به اینکه بردسکن برگزار کننده اولین دوره همایش‌های باستانی، ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی کشور بود و از همان سال تاکنون این همایش در این شهرستان برگزار می‌شود، بیان کرد: سال گذشته در پی حضور معاون وزیر ورزش و جوانان در شهرستان مقرر شد همایش ملی ورزش زورخانه‌ای بردسکن در تقویم اجرایی کشور ثبت شود که اقدامات لازم انجام شده است.

وی با اعلام اینکه اکنون سه گود باستانی در شهرستان بردسکن فعال است، اذعان کرد: طی رایزنی‌های صورت گرفته تلاش می‌شود با کمک شهرداری گود روباز پارک ولیعصر (عج) بردسکن تجهیز و ظرفیت آن افزایش یابد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بردسکن با بیان اینکه به زودی دو گود باستانی دیگر در بخش انابد و شهرآباد احداث خواهد شد، گفت: اکنون ۵۰ ورزشکار باستانی کار در شهرستان فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه تمامی مسئولان ادارات شهرستان پای کار هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن همایش بزرگ و ملی ورزش زورخانه‌ای هستند، افزود: نبود خوابگاه ورزشکاران یکی از کمبودهای جدی شهرستان است که می‌طلبد به آن توجه شود.

غلامی با بیان اینکه بردسکن نیاز مبرم به خوابگاه ورزشکاران دارد، تصریح کرد: نامه‌نگاری‌ها صورت گرفته و تلاش می‌شود امسال عملیات اجرایی این خوابگاه آغاز شود.

انتهای پیام

نظر شما