شناسهٔ خبر: 67959887 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اردبیلی‌ها سالانه ۳۹ هزار واحد خون اهدا می‌کنند

معاون فنی اداره کل انتقال خون استان اردبیل، گفت: اردبیلی‌ها سالانه ۳۹ هزار واحد خون اهدا می‌کنند تا صرف کمک به بیماران و نیازمندان شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، علی صمدی امروز در مراسم گرامیداشت روز اهدای خون در اردبیل، اظهار داشت: امسال با شعار «نیم قرن اهدای خون، اهدای زندگی» آیین پاسداشت نهم مردادماه روز تأسیس انتقال خون را گرامی می‌داریم تا پاسدار نیم قرن تلاش این مجموعه فاخر باشیم.

وی تصریح کرد: با تأسیس و راه‌اندازی سازمان انتقال خون تلاش مؤثری در سال‌های اخیر انجام شده تا نیازمندی بیماران و گروه‌‌های مختلف متقاضی فرآورده‌های خونی تأمین و تهیه شود.

معاون فنی اداره کل انتقال خون استان اردبیل گفت: استان اردبیل جز استان‌های پیشتاز در تأمین و تولید خون و فرآورده‌های آن است که هموطنان با اهدای مستمر خون به این جریان کمک می‌کنند.

صمدی افزود: در استان اردبیل بیش از 14 هزار نفر اهداکننده مستمر خون داریم که در طول سال اهدای خون را در نوبت‌های مختلف انجام می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: این اهداکنندگان از روند اهدای خون و فرآورده‌های آن خوشنود هستند و همراهی و همکاری خوبی را با اداره کل انتقال خون داشته و در هر مناسبتی سعی می‌کنند تا در این امر خداپسندانه مشارکت کنند.

معاون فنی اداره کل انتقال خون استان اردبیل اضافه کرد: در حالی جشن 50 سالگی انتقال خون را برگزار می‌کنیم که هر فرد سالم سالانه می‌تواند سه تا چهار بار اهدای خون انجام داده و به تأمین نیازمندی‌های این بخش کمک کند.

صمدی بیان کرد: همکاران ما در مرکز استان و شهرستان‌ها در خدمت اهداکنندگان خون هستند تا در سریع‌ترین زمان خونگیری را انجام داده و بعد از انجام آزمایش و اطمینان از سلامت خون آن را در اختیار نیازمندان قرار دهند.

وی یادآور شد: 56 درصد نیاز خونی استان را اهداکنندگان مستمر تأمین می‌کنند و همه ساله در این امر خداپسندانه مشارکتی جدی دارند.

معاون فنی اداره کل انتقال خون استان اردبیل تصریح کرد: سال گذشته نیز بیش از 39 هزار واحد خونگیری در استان انجام شد تا بتوانیم به نیاز مراکز درمانی و بیمارستانی پاسخگو باشیم.

به گزارش تسنیم، در این مراسم از اهداکنندگان مستمر خون در استان اردبیل تجلیل شد.

انتهای پیام/131/

نظر شما