شناسهٔ خبر: 67955168 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دبیر کارگروه ملی طبیعت گردی عنوان کرد:

استان سمنان پایلوت گردشگری سبز در کشور

دبیر کارگروه ملی طبیعت گردی گفت: ظرفیت های متنوع استان سمنان می تواند آن را الگوی بهره برداری خردمندانه طبیعت گردی در کشور کند.

صاحب‌خبر -

محمد جهانشاهی 9 مرداد در نخستین جلسه کارگروه طبیعت گردی استان سمنان اظهار کرد: وجود کارشناسان خبره طبیعت گردی در بخش دولتی و خصوصی در استان سمنان، تنوع زیست محیطی غنی، مناطق چهارگانه حفاظت شده، وجود زیستگاه حیوانات در حال انقراض از جمله یوزپلنگ و گورخر ایرانی و … می تواند استان سمنان را پایلوت بهره برداری خردمندانه گردشگری سبز در کشور کند.
دبیر کارگروه ملی طبیعت گردی افزود: قرارگیری استان سمنان در جوار پایتخت کشور و بزرگ ترین کانون جمعیتی ایران یک مزیت ویژه برای این استان است تا بیشترین بهره را از جذب گردشگران به ویژه در حوزه طبیعت گردی ببرد اما لازم است تا مردم نیز برای توسعه پایدار گردشگری و استفاده از اقتصاد و اشتغال گردشگری، برای حفاظت از جاذبه های طبیعی همراه و در کنار بخش دولتی باشند.
 جهانشاهی گفت: از زمان مطرح شدن طبیعت گردی مدرن تا کنون اقدامات موثر فراوانی صورت گرفته شده است اما همچنان نیازمند تمرکز بیشتر در حوزه فرهنگ سازی برای جوامع محلی و گردشگران طبیعت گرد هستیم.
او با تاکید بر اینکه عدم مدیریت حضور طبیعت گردان موجب اثرات منفی می شود، افزود: وظیفه ما فراهم کردن زمینه توسعه گردشگری‌ طبیعی است، اما برخی از موارد مانند ورود خودروهای آفرود،چرای دام ها ،کشت محصول و عملیات شخم‌زنی و... مانع تحقق این امر می‌شود پس باید برای این موارد نیز سیاست گذاری شود.
دبیر کارگروه ملی طبیعت گردی گفت: حساسیت افکار عمومی و مطالبه گری یکی از موضوعاتی که می تواند ما را در این راه یاری کند. 
جهانشاهی افزود: روستای هدف گردشگری قلعه بالا یک نمونه موفق کشوری در استان سمنان است که باید تجربه های به دست آمده از این مورد موفق را با آموزش به سایر نقاط کشور منتقل کنیم.
انتهای پیام

نظر شما