شناسهٔ خبر: 67954387 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس ستاد اربعین سازمان هیات و تشکل‌های دینی منصوب شد

تهران- ایرنا- رئیس سازمان هیات و تشکل‌های دینی، در حکمی «مهدی شریفیان» را به عنوان رئیس ستاد اربعین این سازمان منصوب کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از سازمان هیات و تشکل‌های دینی، حجت‌الاسلام مجید باباخانی امروز، سه شنبه نهم مرداد با صدور حکمی از مهدی شریفیان به عنوان رئیس ستاد اربعین سازمان هیات و تشکل های دینی خواست تا با جدیت و پشتکار نسبت به پیگیری منظم جلسات با هماهنگی ستاد اربعین حسینی در چارچوب وظایف محوله و اجرای دقیق و بهنگام آنها با همکاری نهادها، دستگاه‌ها و استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردمی و هیأت‌های سراسر کشور خصوصاً شبکه‌های هیأت و تشکل‌های دینی تا حصول نتیجه، تلاش و اهتمام لازم را داشته باشد.

وی افزود: ایجاد تعامل جدی با افراد درون‌سازمانی و برون‌سازمانی، حضور در جلسات ملی و استانی در موضوع اربعین، ارتباط جدی با تشکل‌های مردمی، هیأت‌های مذهبی و گروه‌های جهادی از جمله مهم‌ترین اقدامات و الویت‌های این ستاد است. لازم است فراتسهیل‌گری بجای تصدی‌گری به‌عنوان سیاست کلان سازمان هیأت و شناسایی و تقویت پویش‌های مردمی این عرصه وجه اهتمام قرارگیرد.

رئیس ستاد اربعین سازمان هیات و تشکل‌های دینی منصوب شد مهدی شریفیان، رئیس ستاد اربعین سازمان هیات و تشکل‌های دینی

باباخانی همچنین نوشت: مراسم باشکوه اربعین، بزرگ‌ترین همایش مردمی با محوریت فرهنگ اهل‌بیت (علیهم ‌السلام) را تشکیل می‌دهد که ظرفیت عظیم معنوی، جهت تربیت نفوس انسان‌ها از ادیان و مذاهب مختلف را رقم می‌زند. مسلماً چنین مراسم ساده ولی باعظمتی، از جنبه‌های گوناگون اعتقادی، اجتماعی و سیاسی، آثار و برکات فراوانی را به همراه دارد و فرصت‌های ارزشمندی را در اختیار قرار می‌دهد و به راستی که جامعه را برای درک دوره ظهور یگانه خلقت حضرت ولی عصر ارواحنا له الفدا آماده می‌کند.

نظر شما