شناسهٔ خبر: 67951239 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

استاندار زنجان:

مسائل فرهنگی باید در پیاده‌روی اربعین با محوریت غزه پررنگ‌تر شود

استاندار زنجان با اشاره به اینکه در سال‌جاری مسائل فرهنگی باید در پیاده‌روی اربعین با محوریت غزه پررنگ‌تر شود، گفت: در عین حال که از حرکت عظیم اربعین به عنوان یک رسانه بهره می‌گیریم، شاهد سبک زندگی خاص و بروز اسلام سیاسی به نحو مطلوب در این حماسه نیز هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان؛ محسن افشارچی، امروز_ سه‌شنبه نهم مرداد- در ستاد اربعین اظهار کرد: حماسه اربعین حسینی، یکی از بسترهای معنوی و باطراوت تمدن‌سازی جهان اسلام و زمینه‌سازی برای ظهور حضرت حجت (عج) است و در همین راستا، همه فعالیت‌های اداری و مردمی استان، اقدام جهادی و انگیزه معنوی در پشت خود دارد و همین امر باعث افزایش برکت در این حماسه می‌شود، از این رو هیچ‌یک از کمیته‌های دوازده‌گانه ستاد اربعین استان با دید اداری به این موضوع نگاه نکنند.

وی افزود: باید پیش‌بینی مناسب ناوگان حمل‌ونقل عمومی و تأمین زیر ساخت و خدمات رفاهی در مسیر تردد زوار در داخل استان و استقرار خدمات مناسب در مرز را مهم ارزیابی کرد و برنامه‌ریزی و اقدام مؤثر از سوی کمیته‌های ذی‌ربط انجام شود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه در سال‌جاری مسائل فرهنگی باید در پیاده‌روی اربعین با محوریت غزه پررنگ‌تر شود، افزود: در عین حال که از حرکت عظیم اربعین به عنوان یک رسانه بهره می‌گیریم، شاهد سبک زندگی خاص و بروز اسلام سیاسی به نحو مطلوب در این حماسه نیز هستیم.

وی ادامه داد: در عین حال که از حرکت عظیم اربعین به عنوان یک رسانه بهره می‌گیریم، شاهد سبک زندگی خاص و بروز اسلام سیاسی به نحو مطلوب در این حماسه نیز هستیم.

استاندار زنجان با اشاره بر لزوم برنامه‌ریزی مناسب برای برگزاری مراسم جاماندگان اربعین در استان گفت: این برنامه هم در نوع خود بسیار مؤثر و مهم است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه زنجان به عنوان استان معین مرز تمرچین در استان آذربایجان غربی تعیین شده است، گفت: این مسیر از جهت زیرساخت‌ها مشکل چندانی ندارد، هرچند مرز مهران مورد اقبال زنجانی‌هاست.

محمد شعاعی افزود: در حوزه زیرساخت‌های مورد نیاز اعزام زائران اربعین، لازم است دستگاه‌های اجرایی همکاری‌های لازم را با ستاد اربعین داشته باشند.

ذبیح الله بابایی، رئیس ستاد عتبات عالیات استان زنجان نیز در این جلسه گفت: در سال‌جاری، ۳۵ موکب از این استان به زائران اربعین خدمت‌رسانی خواهد کرد.

وی افزود: از این تعداد موکب‌ها، ۲۸ موکب در عراق و هفت موکب نیز در داخل کشور و در مسیرهای اعزام زائران مستقر می‌شود.

بنابر اعلام ستاد اربعین استان زنجان سال گذشته بیش از ۴۵ هزار نفر از زائران زنجانی در سامانه سماح برای حضور در اربعین حسینی ثبت‌نام کردند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه قبل ۲۱ درصد افزایش داشت.

نظر شما