شناسهٔ خبر: 67948095 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

ونزوئلا سفیران خود را از چند کشور فرامی‌خواند

دولت نیکلاس مادورو در واکنش به اقدامات مداخله جویانه هفت کشور آمریکای لاتین، دیپلمات‌های خود را از این کشور‌ها خارج می‌کند.

صاحب‌خبر -

وزارت خارجه ونزوئلا بامداد سه‌شنبه اعلام کرد که دیپلمات‌های خود را از کشورهایی که پیروزی «نیکلاس مادورو» در انتخابات ریاست‌جمهوری را به رسمیت نشناختند، فرامی‌خواند.

به گزارش مهر، با پیروزی نیکلاس مادورو از یاران نزدیک هوگو چاوز در انتخابات ریاست جمهوری برای سومین بار، کشورهای غرب گرا در آمریکای لاتین واکنش نشان دادند.

پایگاه خبری روسیا الیوم بامداد سه شنبه گزارش داد که دولت نیکلاس مادورو در واکنش به اقدامات مداخله جویانه هفت کشور آمریکای لاتین، دیپلمات‌های خود را از این کشورها خارج می‌کند.

وزات خارجه ونزوئلا بامداد سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «اظهارات و اقدامات مداخله‌جویانه» دولت‌های آرژانتین، شیلی، کاستاریکا، پرو، پاناما، جمهوری دومینیکن و اوروگوئه درباره انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا را رد می‌کند.

در بیانیه وزارت خارجه ونزوئلا آمده است که «دولت جمهوری بولیواری ونزوئلا تصمیم گرفته است که به دلیل این رویه شنیع که حمله به حاکمیت ماست، همه اعضای دفاتر دیپلماتیک خود» از این کشورها فرا خواند.

کمیته انتخابات ونزوئلا روز دوشنبه به طور رسمی پیروزی نیکلاس مادورو در انتخابات ریاست جمهوری این کشور را اعلام کرد.

بر این اساس، مادورو با کسب حداکثر ۵۱ درصد از آرا به مدت ۶ سال دیگر در سمت ریاست جمهوری ونزوئلا باقی خواهد ماند.

نظر شما