شناسهٔ خبر: 67932871 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری | لینک خبر

بیست‌و‌پنجمین نمایشگاه دستاوردهای هفته پژوهش، فناوری و فن‌بازار کشور برگزار می‌شود

هم‌زمان با هفته پژوهش و فناوری بیست‌و‌پنجمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم به نقل از پارک علم و فناوری گیلان، این نمایشگاه به همت ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری و با مشارکت دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری کشور از 23 تا 26 آذرماه 1403 در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار و شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور کشور نیز با ارائه آخرین دستاوردهای خود در این رویداد حضور خواهند داشت.

عبدالله حاتم‌زاده دبیر نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار کشور، در این باره گفت: این نمایشگاه با هدف ارائه تازه‌ترین دستاوردهای پژوهشی، فناوری و نوآوری کشور و آشنایی سازمان‌ها و نهادهای گوناگون و بخش‌های مختلف صنعتی کشور با توان داخلی در حوزه‌های پژوهش و فناوری و دانش‌بنیان، برگزار می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان افزود: نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری، ابزاری مناسب برای شبکه‌سازی و ایجاد پیوند میان متقاضیان فناوری از یک‌سو و عرضه کنندگان فناوری از سوی دیگر است که به رفع نیازهای فناورانه کشور توسط ظرفیت‌های علمی و فناوری داخلی کمک می‌کند و موجب افزایش اثربخشی زیست‌بوم نوآوری و فناوری در توسعه اقتصاد ملی خواهد شد.

وی افزود: برپایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری کشور، فرصت مناسبی را برای توجه و تمرکز روی ارکان زیست‌بوم فناوری و نوآوری فراهم می‌آورد تا کلیه کنشگران این زیست‌بوم ضمن اطلاع از توانمندی‌ها و وضعیت موجود، اقدامات موثری را در دستور کار قرار دهند.

دبیر نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار کشور در خصوص فرایند حضور فناوران و صاحبان ایده و کنشگران فناوری کشور گفت: همانند سنوات گذشته متقاضیان می‌توانند فناوری‌های خود را در سامانه ایران تک هاب ثبت کنند و پس از ارزیابی نهایی توسط داوران، سطح بلوغ فناوری مشخص می‌شود. این سامانه به انتخاب سرمایه‌گذران علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری و متقاضیان فناوری کشور کمک قابل توجهی می می‌کند.

وی افزود: سال گذشته بیش از 2200 فناوری جدید در سامانه ایران تک هاب ثبت شد و امیدواریم که امسال این رقم افزایش پیدا کند.

علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در نمایشگاه اینجا کلیک کنند. همچنین می‌توانند برای مراجعه به سامانه ایران تک هاب (سامانه ارزیابی فناوری ایران- سافا) اینجا کلیک کنند.

نظر شما