شناسهٔ خبر: 67931047 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در کاشان مطرح کرد؛

مبارزه با دنیاگرایی و عافیت طلبی از مؤلفه های صحیفه سجادیه

اصفهان- حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه یکی از مولفه‌های صحیفه سجادیه مبارزه با دنیاگرایی و عافیت طلبی است، گفت: رهبر معظم انقلاب می‌فرماید، صحیفه سجادیه می‌تواند یک جامعه را اصلاح کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در نخستین جلسه مباحث شرح صحیفه سجادیه در مسجد شامخی، با اشاره به اینکه دوره اول امامت شیعه با صبر شروع شد، گفت: دوران دوم امامت شیعه نیز دوران حکومت شیعه است.

وی با بیان اینکه از سال ۴١ بعد از صلح امام حسن(ع)، دوران سوم امامت شیعه شروع می‌شود، افزود: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، از این دوره به بعد امام حسن(ع) میدان مبارزه را تغییر داد.

نماینده ولی فقیه در کاشان ادامه داد: فعالیت امام حسن(ع) بخاطر مبارزه قوی‌تر در آینده نزدیک مخفیانه می‌شود که نتیجه آن قیام امام حسین(ع) شد و به تعبیر آل یاسین در کتاب خود می‌نویسد، امام حسن(ع)، یاران خود را یکی یکی به میدان فرستاد. 

وی با اشاره به اینکه دوران چهارم امامت شیعه، آغاز امامت امام سجاد(ع) است، اظهار داشت: دوران امامت امام سجاد(ع) از سخت‌ترین و شدید‌ترین، دوران امامت ائمه اطهار (ع) بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: دنیاگرایی و عافیت طلبی مردم در زمان امام سجاد(ع) از مهمترین عواملی بود که نه تنها به اسلام ضربه زد بلکه سبب شد تا امام سجاد (ع) تنها شود.

وی یکی از اقدامات امام سجاد (ع) را صحیفه سجادیه دانست و با بیان اینکه یکی از مطالبی که امام در صحیفه بیان می‌کنند ضد عافیت طلبی است، افزود: امام سجاد (ع) تمامی مضوعات را در قالب دعا‌های صحیفه سجادیه به جامعه دنیا طلب آن روز تزریق کرد.

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین به اهمیت صحیفه سجادیه اشاره کرد و گفت: انسان اگر می‌خواهد حب دنیا را از دل خود بیرون کند و به دنبا بی رغبت شود یک دور کامل صحیفه سجادیه را در کنار کعبه بخواند.

وی با اشاره به اینکه اگر انسان صحیفه سجادیه را حتی در خانه و مسجد هم بخواند می‌تواند همان روحی را که امام در دعا‌های صحیفه دمیده است جذب کند، افزود: رهبر معظم انقلاب می‌فرماید، صحیفه سجادیه می‌تواند یک جامعه را اصلاح کند./۱۳۰۷/

نظر شما