شناسهٔ خبر: 67925558 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عروس غزه در سوگواره «ریحانه‌های بهشتی»

تهران- ایرنا- پنجمین سوگواره «ریحانه های بهشتی» همراه با اجرای نمایشنامه آئینی «عروس غزه» در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، پنجمین سوگواره ریحانه‌های بهشتی توسط موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و موسسه فرهنگی هنری نسل امروز بهشتی با هدف انتقال پیام‌ عدالت‌خواهی و مقاومت در برابر ظلم برگزار می‌شود.

زینب عبدالرضا تهیه کننده این سوگواره و تئاتر نمایشی گفت: با توجه به برنامه ریزی هر سال هیات در خصوص برگزاری سوگواره عاشورایی در دهه سوم محرم و حوادث فاجعه باری که در غزه شاهد آن هستیم، تصمیم گرفتیم سوگواره عاشورایی امسال با هدف تبیین کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا برای پنجمین سال متوالی اجرا شود.

وی افزود: باید بدانیم که عاشورا مختص به دهه ٦٠ هجری نیست، عده ای عاشورا را تمام شده می‌پندارند در صورتی که امروزه ما شاهد حوادث سنگینی چون کشتار مسلمانان و کودکان در میانمار و غزه هستیم و این حوادث گواه بر کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا است.

عبدالرضا ادامه داد: در نمایش عروس غزه که روایت زوج نخبه ای ایرانی فلسطینی است که در آسمان غزه پر پرواز گرفتند، سعی شده تا همگام با انقلاب جهانی که در حمایت از مردم مظلوم فلسطین شکل گرفته، گامی هر چند کوچک برداریم.

کمال مقدم کارگردان این نمایشنامه گفت: در این اثر سعی شده که با بهره‌گیری از روش های مدرن تئاتر و موسیقی آئینی؛ صحنه‌هایی از واقعه عاشورا را بازسازی کنیم و همزمان به شباهت‌های این واقعه با حوادث جاری در فلسطین اشاره می‌شود.

وی افزود: این نمایشنامه با استقبال گسترده‌ای از سوی هنردوستان و منتقدان مواجه شده و بسیاری از این نمایش به عنوان یکی از مهم‌ترین آثار هنری سال یاد می‌کنند.

تماشای این نمایش از ۱۰ تا ۱۹ مرداد از ساعت ۱۹ تا ۲۲ در سالن همایش های خلیج فارس موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس رایگان است و علاقمندان می‌توانند برای ثبت نام سازمانی با شماره ۰۹۹۹۹۹۲۴۶۱۰ تماس بگیرند.

نظر شما