شناسهٔ خبر: 67864275 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

نیم‌ قرن با اقتصاد ایران؛ 7 مرداد

هشدار ایران‌خودرو به پژو؛ همکاری با فولکس واگن آغاز می‌شود

اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از وضعیت اقتصادی ایران دست پیدا کنیم.

صاحب‌خبر -
 عکس: اکوایران/ دانیال شایگان

نگاه روندی این مزیت را دارد که تاثیر اقتصاد بر سایر موضوعات جامعه ایرانی و تاثیر گرفتن اقتصاد از آنها را بتوانیم در یک مجموعه تجزیه و تحلیل کنیم و همچنین پاسخ به چراهای وضعیت کنونی اقتصادی داشته باشیم. اکنونِ اقتصاد ما محصول تلاش ها و تصمیم گیری ها در دهه های گذشته است. امسال در این پروژه سال های 1394،1384،1374،1364،1354 از هر دهه انتخاب شده است.

در سال 1403، اقتصادنیوز در «نیم‌قرن با اقتصاد ایران» با استفاده از اخبار و گزارش‌های روزنامه‌های «اطلاعات» و «دنیای اقتصاد» هر روز روایتی اختصاصی از اقتصاد ایران و جهان تقدیم مخاطبان می‌شود.

هفتم مرداد 1354؛ نتیجه مبارزه با گرانفروشی تا پایان مرداد احساس می‌شود

مجیدی، وزیر مشاور و رئیس سازمان برنامه اعلام کرد: هدف دول در مبارزه با گران فروشی در مرحله اول متوقف ساختن رشد سریع قیمت ها و در مرحله دوم پایین نگاه داشتن قیمت ها در سطح ثابت در سال است.

با اقداماتی که دولت شروع کرده و با توجه به تلاشی که برای پیگیری این اقدامات می شود، می توان پیش بینی کرد در پایان مرداد ماه جاری نتیجه مبارزه با گرانفروشی احساس خواهد شد.

مجیدی تاکید کرد: در عین حال که امکان سرمایه گذاری گسترش می یابد، از طرف دیگر کوشش می شود که مصرف کننده نیز مایحتاج خود را به قیمت عادلانه کند.

هفتم مرداد 1364؛ سهمیه تولید نفت ایران عادلانه نیست

مهندس غرضی، وزیر نفت با حجت الاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد و گزارشی از نتایج و تصمیمات اخیر اجلاس اوپک را به وی ارائه نمود.

آقای غرضی در این دیدار گفت: در جلسه اخیر اوپک از ناحیه رژیم عراق پیشنهاد شد که سهمیه تولید نفت این کشور افزایش یابد و از طرف عربستان سعودی پیشنهاد پایین آمدن قیمت نفت سنگین مطرح شد که ایران اعلا کرد اگر اوپک می کوشد سقف تولید خود را کاهش دهد تا قیمت ثابت بماند، چگونه از ناحیه یکی از اعضا تقاضای بالا رفتن سهمیه می شود که درنتیجه ایران مخالفت خود را با پیشنهاد اعلام کرد.

سپس آقای هاشمی گفت: ایران باید برای تثبیت قیمت نفت کوشش کند، رتبه سهمیه تولید ایران به هیچ وجه عادلانه نیست، ولی به خاطر اینکه همبستگی اوپک حفظ شود، آن را پذیرفته و امیدواریم دیگر اعضا نیز با تصمیمات معقول انسجام اوپک را حفظ کنند.

هفتم مرداد 1374؛ طرح نرخ گذاری تمامی کالاها از اول مهرماه اجرایی می شود

طرح نرخ گذاری از اول مهرماه امسال شامل همه کالاها می شود و نصب نرخ نیز در این طرح گنجانده شده است.

آقای قربانی، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی اعلام کرد: سازمان حمایت و مصرف کنندگان و تولیدکندگان، اجرای این کار را برعهده دارد و تمام کالاها از این پس باید با نرخ های مصوب به مصرف کنندگان عرضه شود.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی همچنین علت گران ماندن قیمت برخی کالاها به ویژه مواد خوراکی را با وجود پایین آمدن نرخ دلار، تشریح کرد و گفت: برای حل این مشکل به دستور ستاد پشتیبانی تنظیم بازار، صادرات برنج، گوشت، تخم مرغ و چند قلم کالای دیگر متوقف شده است.

هفتم مرداد 1394؛ هشدار ایران خودرو به پژو؛ همکاری با فولکس واگن آغاز می شود

مدیرعامل ایران خودرو در یک نشست خبری که با محوریت «شرکای آینده ایران خودرو» برگزار شد، با تاختن به پژو، به مسوولان این شرکت فرانسوی اعلام کرد که باید تاوان رفتار گذشته خود مبنی بر قطع ارتباط یک طرفه با ایران خودرو را پس بدهند.

وی به پژویی ها هشدار داد که اگر رفتار خود را با ایران خودرو تغییر ندهند، احتمال حذف شان از گزینه های همکاری با ایران خودرو، وجود دارد زیرا بزرگان خودروسازی دنیا برای حضور در «جاده مخصوص» اعلام آمادگی کرده اند.

مدیرعامل ایران خودرو اما بار دیگر با تاکید بر اینکه این شرکت چهار شریک برای خود در نظر گرفته، به مذاکرات با فولکس واگن آلمان اشاره کرد و گفت در حال حاضر با شرکت های پژو، رنو و سوزوکی همکاری داریم و همان طور که بارها تاکید کرده ام، به دنبال یک شرکت اروپایی غیرفرانسوی نیز هستیم و فولکس واگن هم یکی از گزینه ها به حساب می آید.

نظر شما