شناسهٔ خبر: 67858728 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معترضان ضد نتانیاهو در واشنگتن با اتهامات فدرال روبرو شده‌اند

ایراندخت آذر شکیب

رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که چندین معترض که در تظاهرات ضد اسرائیلی در «یونیون استیشن» در واشنگتن شرکت داشتند با اتهامات فدرال از جمله حمله و حمل سلاح روبرو هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، هشت نفر از ۲۳ نفری که در تظاهرات هزاران نفری روز چهارشنبه دستگیر شدند، با اتهامات کیفری فدرالی روبرو هستند.

شبکه خبری فاکس نیوز گزارش داد که سه نفر به تلاش برای حمل یک سلاح «خطرناک»، سه نفر به قصد سرقت، یک نفر با دو مورد حمله به یک افسر پلیس و یک نفر به تهدید مربوط به اعتراض متهم شدند.

به نوشته روزنامه تایمز آو اسرائیل، اتهامات نسبتا جدی دیگری علیه سایر بازداشت شدگان لغو شده است، اما بنا به گفته مقامات اجرای قانون، ممکن است اتهامات بیشتری هم مطرح شود.

به نوشته روزنامه واشنگتن اگزماینر، فرد سومی که به اتهام حمله دستگیر شد، یک نوجوان ۱۵ ساله است و احتمالا متهم نخواهد شد.

معترضان ضد اسرائیلی در واشنگتن با اتهامات فدرال روبرو شده‌اند تظاهرات ضد اسرائیلی و ضد نتانیاهو در آمریکا

این تظاهرات که در مخالفت با سخنرانی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره برگزار شد، با شعارها و نشانه‌های طرفدار حماس، تخریب اموال، آتش زدن مجسمه نتانیاهو و آتش زدن پرچم آمریکا همراه بود.

چندین معترض پرچم‌های حماس را به اهتزاز درآوردند و مثلث قرمز معکوس را استفاده کردند که حماس برای شناسایی اهداف خود استفاده می‌کند.

پس از سخنرانی نتانیاهو، برخی از تظاهرکنندگان در مقابل «یونیون استیشن» تجمع کردند. آنها پرچم‌های فلسطین را بیرون این ایستگاه به اهتزاز درآوردند، پرچم‌های آمریکا را آتش زدند و عبارت «حماس در حال آمدن است» و «غزه را آزاد کن» روی یک بنای یادبود بزرگ با اسپری نقاشی کردند.

معترضان ضد اسرائیلی در واشنگتن با اتهامات فدرال روبرو شده‌اند تظاهرات ضد اسرائیلی و ضد نتانیاهو در آمریکا

تظاهرکنندگانی که خواستار پایان دادن به تهاجم اسرائیل بودند، در چندین خیابان‌ واشنگتن تجمع کردند و پرچم‌ها و تابلوهای فلسطین را در دست داشتند که رویشان نوشته شده بود «نتانیاهو را دستگیر کنید» و «به تمام کمک‌های آمریکا به اسرائیل پایان دهید.»

در دیگر اقدام اعتراضی پیرامون سفر نتانیاهو به واشنگتن، فعالان ضد اسرائیلی حشرات، کرم‌ها و جیرجیرک‌های زیادی را روی میز و فرش‌های هتل واترگیت که توسط هیات همراه نتانیاهو استفاده می‌شد، رها کردند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما