شناسهٔ خبر: 67851481 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

ایراد فرمانداری تهران به مصوبه شورا درباره ملک ماهان

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد: عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره به دو ایراد فرمانداری تهران درخصوص مصوبه واگذاری ملک ماهان گفت: ایراد اساسی فرمانداری این است که گفته شده اصل در واگذاری از طریق مزایده است مگر در موارد خاص که قانون ترک تشریفات را اجازه داده است.

صاحب‌خبر -

«ناصر امانی» عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره مشکل ایجاد شده بین سازمان تامین اجتماعی و پرسنل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران گفت: کارکنان سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران برابر قانون شهرداری تابع صندوق شهرداری تهران هستند و بیمه آن‌ها به عهده صندوق بازنشستگی شهرداری تهران است.

وی با اشاره به موضوع پیش آمده بین این سازمان و سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: ما نمی‌دانستیم که چنین اتفاقی افتاده است و آقای محمدی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران در صحن علنی اعلام کردند که در سال ۹۶ سازمان تامین اجتماعی به سازمان آتش‌نشانی مراجعه کرده و به هر دلیلی که ما نمی‌دانیم چه بوده است با سازمان آتش‌نشانی همکاری نمی‌کند.البته مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران گفتند که پیگیر این موضوع هستند و الان کار در مرحله معاونت حقوقی ریاست جمهوری است و امیدواریم در آنجا تصمیم نهایی گرفته شود و این اختلاف بین سازمان تامین اجتماعی و سازمان آتش‌نشانی حل و فصل شود.

امانی همچنین درباره بازدید نمایندگان مجمع تهران از پروژه‌های شهری گفت: این کار بسیار خوب است و ما از این اقدام نمایندگان استقبال می‌کنیم، چراکه باعث می‌شود نمایندگان در جریان مشکلات مدیریت شهری قرار بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: با این بازدید انشاءالله کمک کنند به مدیریت شهری تا بتواند مشکلات اساسی تهران را در حوزه حمل و نقل، آلودگی هوا، بافت فرسوده و ایمنی شهر تهران و بخش‌هایی که مربوط است به اختیارات در حوزه بودجه سنواتی و برنامه‌های مصوب مجلس است، مورد توجه قرار بدهند، بنابراین این اقدام خوب است و ما هم به آن‌ها خوش‌آمد می‌گوییم و امیدواریم که فقط همین بازدید تنها نباشد و به مشکلات شهر تهران کمک کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره سرنوشت  قرارداد چین گفت: قرارداد چین را هیات تطبیق فرمانداری با یک شرایطی تصویب کرده و ابلاغ کرده است و حالا شهرداری باید پیگیر باشد، شرایطی که قرارداد براساس آن تصویب شده است محقق شود، اگر این شرایط احراز شود قرارداد چین اجرایی می‌شود.

امانی در پاسخ به این سوال که در زمان‌های تعیین شده آیا وعده‌هایی که براساس این قرارداد درباره بهبود وضعیت حمل و نقل درون شهری داده‌ شده، محقق خواهد شد، گفت: این موضوع بستگی به همت و تلاش شهرداری تهران و همکاری دولت آینده خواهد داشت.

وی همچنین درباره ملک ماهان گفت: هیات تطبیق فرمانداری در خصوص ملک ماهان در جلسه اخیر دو ایراد گرفته است و دوباره این مصوبه را به شورای شهر تهران بازگردانده است. شورا نیز باید این مصوبه را اصلاح کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره به دو ایراد فرمانداری تهران درخصوص مصوبه واگذاری ملک ماهان گفت: دو ایراد اساسی فرمانداری این است که گفته شده اصل در واگذاری از طریق مزایده است مگر در موارد خاص که قانون ترک تشریفات را اجازه داده است. همچنین برای ترک تشریفات هم شورا باید مصوبه ترک تشریفات را ارائه دهد و همچنین توجیهات لازم برای این ترک تشریفات را در مصوبه خود بیان کند. این ایردات از سوی فرمانداری گرفته شده و از همین رو این مصوبه به شورا بازگردانده شده است.

انتهای پیام/

نظر شما