شناسهٔ خبر: 67850532 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۳۵ هکتار از مناطق تحت مدیریت محیط زیست لرستان طعمه حریق شد

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: امسال ۳۵ هکتار از مناطق تحت مدیریت این اداره کل دچار آتش سوزی شده است.

صاحب‌خبر -

علی سالاروند روز شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: ۳۵ هکتار از جنگل ها و مراتع مناطق تحت مدیریت این اداره کل با توجه به افزایش دمای هوا و افزایش تراکم گیاهی، به دلایل عمدی و غیرعمدی دچار آتش سوزی شده که در این راستا اقدامات پیشگیرانه قابل توجهی انجام شده است.

وی اظهار داشت: علاوه بر اینکه از طریق رسانه ها و فضای مجازی بر لزوم اقدامات پیشگیرانه تاکید شده است با ایجاد آتش بر و تامین تجهیرات مقابله با آتش سوزی در سطح استان اقدام شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان ادامه داد: با خرید چندین دستگاه تراکتور در سطح مناطق تحت مدیریت استان اقدام به ایجاد آتش بر شد و در حال حاضر تمام مناطق تحت مدیریت تحت پوشش آتش بر قرار گرفته است.

سالاروند با بیان اینکه ۳۲۲ هزار هکتار از عرصه های طبیعی استان تحت مدیریت حفاظت محیط زیست لرستان قرار دارد، گفت: با برقراری گشت های مستمر و هوشمند سازی سطح مناطق استان و دوربین های دقیق و هوشمند تمام مناطق تحت مدیریت قرار داشته و هرگونه اقدام به آتش سوزی در حال رصد است.

وی عنوان کرد: شیفت بندی های مستمر یگان حفاظت و تعیین گروه ها و عوامل مورد نیاز و از طرفی تامین تجهیزات مورد نیاز اطفا حریق در سطح مناطق تحت مدیریت استان در دستور کار قرار گرفته است و در این راستا ۲۳ دمنده، ۵۰ بسته اطفا حریق، ۸۰ آتش کوب در اختیار محیط بانان استان قرار گرفت و علاوه بر آن سال گذشته نیز تجهیزاتی در اختیار برخی دهیاری های استان جهت اطفا حریق احتمالی قرار گرفته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با بیان اینکه اغلب آتش سوزی های مناطق تحت مدیریت استان در مراتع رخ داده است افزود: خوشبختانه خسارت چندانی به محیط زیست استان وارد نشده است.

سالاروند در خصوص سوزاندن عمدی کاه و کلش مزارع گفت: تاکنون بیش از ۳۱۰ مورد شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شده است که با این افراد برخورد جدی و بدون اغماض خواهد شد.

وی افزود: بی‌احتیاطی و سهل‌انگاری گردشگران طبیعی و رهگذران در تفرجگاه‌های طبیعی، رهاسازی اشیا مانند شیشه در داخل عرصه‌ها و تابش نور خورشید و عمل به‌عنوان ذره‌بین و به‌تبع آن آتش‌گرفتن مناطق و گاها آتش‌سوزی عمدی از مهم‌ترین عوامل آتش‌سوزی در مناطق است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان اظهار داشت: از دوستداران محیط زیست تقاضا می شود در صورت مشاهده هرگونه موارد مشابه با سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰ تماس حاصل تا با اعزام نیروها در کمترین زمان ممکن آتش‌سوزی‌ها اطفا و از ادامه خسارات آتش در مناطق جلوگیری به عمل آید.

نظر شما