شناسهٔ خبر: 67840435 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مسابقات دوچرخه‌سواری یادواره شهدا در تربت‌حیدریه برگزار شد+فیلم

تربت‌حیدریه- ایرنا- مسابقات دوچرخه سواری کوهستان (کراس کانتری) یادواره شهیدان کرمانی روز جمعه در تربت‌حیدریه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، رییس هیات دوچرخه سواری شهرستان تربت‌حیدریه در حاشیه این مسابقات به خبرنگار ایرنا گفت: مسابقات دوچرخه سواری مزبور در مسیر جاده خاکی خط انتقال گاز مسیر شهرک ولیعصر (عج) تا روستای عباس‌آباد به طول هفت کیلومتر برگزار شد

علی نیرویی افزود: این مسابقات با حضور ۲۲ دوچرخه سوار مرد در ۲ رده نوجوانان و بزرگسالان برپا شد، مدیریت و قضاوت مسابقات را ۱۰ داور و ۶ مربی بر عهده داشتند.

وی بیان کرد: این رقابت ورزشی یک روزه ذیل کنگره ملی شهید برونسی و ۲ هزار و ۱۶۲ شهدای منطقه تربت‌حیدریه در۲۲ شهریور امسال است.

رییس هیات دوچرخه سورای شهرستان تربت‌حیدریه اضافه کرد: شهید ابوالفضل کرمانی که سال ۱۳۶۴ در مسابقات دوچرخه‌سواری خراسان بزرگ عنوان قهرمانی را کسب کرده بود، سال ۱۳۶۵ به درجه رفیع شهید جاویدان اثر نایل شد.

نیرویی گفت: به نفرات اول تا سوم این مسابقات از سوی هیات دوچرخه سواری و برادر این شهیدان جوایز نقدی پرداخت خواهد شد.

به گزارش ایرنا، استواریکم ارتش غلامرضا کرمانی متولد ۱۳۲۹ که ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ با شروع حمله صدام حسین به ایران عازم جبهه‌های جنگ تحمیلی شد، خرداد ماه ۱۳۶۰ در منطقه عملیاتی کرخه نور به شهادت رسید.

همچنین دانش‌آموز بسیجی ابوالفضل کرمانی متولد ۱۳۴۸ در بهمن ماه سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ منطقه شلمچه هنگام عملیات شناسایی و تخریب به محاصره نیروهای بعثی درآمده و به شدت زخمی و بعد مدتی احراز شهادت شد اما هنوز اثری از پیکر او پیدا نشده است.

ستوان سوم ارتش غلامحسین کرمانی نیز در عملیات والفجر ۸ از ناحیه پا مجروح شد که ترکش‌های صدامیان هنوز در زانوی وی به جا مانده‌ است.
شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب‌غربی مشهد قرار دارد.

نظر شما