شناسهٔ خبر: 67840066 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

حمایت آشکار آمریکا از نسل‎‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه

سخنرانی اخیر نتانیاهو در کنگره آمریکا و بیانیه معاون رئیس‌جمهور این کشور، حمایت آشکار واشنگتن از نسل‌کشی رژیم صهیونیستی را در نوار غزه نشان می‌دهد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، به‌تازگی در نشست مشترک کنگره آمریکا سخنرانی کرد و از پیشبرد نسل‌کشی غزه با تشویق و تمجید دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان مواجه شد.

استقبال از نتانیاهو، به رغم مخالفت گسترده مردم، نقطه عطف جدیدی در فروپاشی اشکال حکومت دموکراتیک در آمریکا و استقبال آشکار و علنی دولت آمریکا از نسل‌کشی، پاکسازی قومی و بربریت فاشیستی از سوی دولت آمریکا بود.

به گزارش «WSWS»، سخنرانی نتانیاهو و استقبال پرشور او چیزی جز ظاهر هیتلر در رایشتاگ آلمان را به یاد نمی‌آورد.

موضع واقعی حزب دموکرات در قبال غزه

در حالی که برخی از دموکرات‌ها در این مراسم شرکت نکردند و رشیده طلیب، نماینده کنگره، تابلویی در دست داشت که نتانیاهو را «مجرم نسل‌کشی» معرفی کرد، این امر برای نمایش بود.

موقعیت واقعی حزب دموکرات از سوی کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا، که اکنون نامزد احتمالی دموکرات‌ها برای ریاست‌جمهوری است، خلاصه شد؛ هریس بیانیه‌ای صادر کرد و «تظاهرات غیر وطن‌دوست» علیه نتانیاهو را محکوم کرد و پس از دیدار جداگانه با نتانیاهو اعلام کرد: من همیشه اطمینان می‌دهم که اسرائیل قادر به دفاع از خود است.

نتانیاهو در ابتدا از نسل‌کشی علیه مردم فلسطین به‌عنوان «برخورد بین بربریت و تمدن» یاد کرد؛ منظور نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی این بود که او به نمایندگی از «تمدن» صحبت کرده است، اما بیشتر جمعیت جهان نسل‌‎کشی بیش از ۹ ماهه را در غزه تجسم بربریت امپریالیستی می‌دانند.

پس از توصیف کنگره به عنوان «ارگ دموکراسی»، نتانیاهو بخش قابل‌توجهی از سخنرانی خود را بر محکومیت وحشیانه معترضان ضد نسل‌کشی به دلیل استفاده از حقوق متمم اول قانون اساسی خود برای دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان متمرکز کرد.

نتانیاهو تظاهرات مسالمت‌آمیز علیه کابینه خود را محکوم کرد و مدعی شد که این اعتراضات با انگیزه «یهودستیزی» انجام شده است.

این واقعیت که بسیاری از یهودیان در خط مقدم اعتراضات بوده‌اند، حقیقتی ناخوشایند است که نتانیاهو، در دروغ بزرگ خود، ترجیح داد از آن چشم‌پوشی کند؛ انگیزه تظاهرات‎کنندگان یهودستیزی نیست، بلکه مخالفت با جنایات عظیمی است که رژیم صهیونیستی مرتکب می‌شود.

نتانیاهو در سایه اتهامات ماه گذشته از سوی دادستان اصلی دادگاه کیفری بین‌المللی در مورد متهم کردن او به «قتل» و «نابودی» و حکم هفته گذشته دیوان بین‌المللی دادگستری درباره اشغال سرزمین‌های فلسطینی از سوی رژیم صهیونیستی، در کنگره سخنرانی کرد.

او برای دفاع از اتهامات علیه خود به دروغ‌های سرسام‎آوری متوسل شد، از جمله این ادعا که تعداد شهدا در غزه «عملا هیچ نیست».

با این حال، شرم‎آور به اندازه سخنرانی نتانیاهو، این واقعیت است که از او برای ارائه آن دعوت شده است؛ در مواجهه با مخالفت گسترده در آمریکا و سراسر جهان، دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان از رئیس کابینه‌ای که نسل‌کشی مرتکب می‌شود دعوت کردند تا در جلسه مشترک کنگره سخنرانی کند.

انتهای پیام/

نظر شما