شناسهٔ خبر: 67839731 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خطیب جمعه دزفول:

تلاش دشمن نتوانست ملت ایران را از عزم راسخ برای رسیدن به استقلال منصرف کند

اهواز-ایرنا- امام جمعه دزفول گفت: تلاش های مستمر دشمن در حوزه‌های مختلف نتوانست ملت ایران را از عزم راسخ برای رسیدن به استقلال، آزادی و همچنین توجه به منویات مقام معظم رهبری منصرف کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام مسعود بهرام‌پور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه دزفول در مصلای امام علی(ع) بیان کرد: این هفته آیین تنفیذ و تحلیف ریاست جمهوری برگزار و دولت جدید رسما کار خود را آغاز خواهد کرد.

وی تصریح کرد: تا زمانی که آیین تحلیف انجام نشده رئیس جمهور فقط منتخب مردم است و وقتی تنفیذ می‌شود بخشی از اختیارات رهبر که مربوط به اجرائیات زندگی مردم است به رئیس جمهور تنفیذ می‌شود.

حجت الاسلام بهرام‌پور با بیان اینکه رئیس جمهور مورد حمایت مردم، رهبری، مجلس و قوه قضاییه است خاطرنشان کرد: در انتخابات ریاست جمهوری ملت ایران به صحنه آمد و نشان داد همه فعالیت‌های ضد ایرانی که در طول سال‌های گذشته انجام شده از تحریم گرفته تا تهدید، ساختن داعش، ورود به عراق، افغانستان، پاکستان، گرجستان و آذربایجان و فاجعه آفرینی های متعدد؛ همه بی‌اثر بوده است.

وی بیان کرد: دشمن تلاش کرد کشور را تکه تکه کنند اما نتوانست ملت ایران را از عزم راسخ برای رسیدن به قله استقلال، آزادی و منویات مقام معظم رهبری دور کند.

امام جمعه دزفول اظهارکرد: ملت ایران مانند شهدا تا آخرین نفس از انقلاب و کشور دفاع خواهند کرد و خاری بر چشم دشمنان خواهند بود.

حجت الاسلام بهرام‌پور تاکید کرد: اکنون مسائل و رقابت‌های انتخاباتی و لشکرکشی‌های حزبی و جناحی تمام شده و فارغ از این مسائل همه حامی رئیس جمهور منتخب خواهند بود؛ این برنامه دموکراسی اسلامی است.

خطیب جمعه دزفول تصریح کرد: عالی‌ترین مقام نظام در آیین تحلیف، به احترام رای ملت منتخب آنها را می پذیرد و پس از بیان شرط های لازم وی را تنفیذ می‌کند، رئیس جمهور نیز قسم می‌خورد برای ارتقای ملت ایران نهایت تلاش خود را داشته باشد و در مسائل خارجی و داخلی آنچه به سود جامعه ایران است را تدبیر کند.

حجت الاسلام بهرام‌پور اظهارکرد: انتظار مردم است که رئیس جمهور منتخب به عنوان یک انسان متعهد و شیعه پایبند به ارزش‌های اسلامی، امانت الهی را به سرمنزل مقصد برساند و به عهدی که با ملت ایران، رهبر، مجلس ‌و قوه قضاییه بسته پایبند و وظیفه خود را به بهترین نحو انجام دهد.

نماز جمعه مهمترین برنامه برای مقابله با جنگ نرم است

خطیب جمعه دزفول در فراز دیگری از نمازجمعه این هفته، سالروز تاسیس نماز جمعه را گرامیداشت و بیان کرد: امام راحل یکی از مهمترین برنامه‌های سیاسی، اجتماعی، عبادی و فرهنگی را با راه‌اندازی نمازجمعه به عنوان یک پایگاه مردمی برای اجتماع مردم تاسیس کرد.

وی اظهارکرد: امام خمینی(ره) نماز جمعه را به عنوان باشکوه‌ترین برنامه مقابله با جنگ نرم در اسلام احیا کرد تا با افرادی که می‌خواهند جامعه را به انحراف بکشانند مبارزه و توطئه‌های دشمن را افشا کند.

حجت الاسلام بهرام‌پور با تاکید بر اینکه نماز جمعه موجب اتحاد مسلمانان می شود گفت: خطبه‌های نمازجمعه نیز باید عالمانه، اثرگذار و محققانه باشد.

خطیب جمعه دزفول در فراز دیگری از خطبه‌های امروز،سالگرد عملیات مرصاد یکی از پرافتخارترین عملیات‌های جنگ تحمیلی و هفته بهزیستی را گرامیداشت.

وی شهادت امام زین العابدین (ع) را نیز گرامیداشت و اظهارکرد: ایشان در روزگاری زیست که بزرگترین صحنه ایثار و از خودگذشتگی تاریخ اتفاق افتاد و امام حسین(ع) و بهترین مخلوقات خدا شهید شدند.

نظر شما