شناسهٔ خبر: 67832416 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیر کل آموزش و پرورش استان عنوان کرد:

راه اندازی اتاق همیاران صلح و سازش در مدارس اردبیل

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه با اعطای حکم همیاران صلح و سازش توسط شورای حل اختلاف، این مسئولیت رسمیت پیدا می کند، اظهار کرد: با راه اندازی اتاق همیاران صلح و سازش روحیه صلح جویی بین دانش آموزان و همکاران توسعه می یابد.

صاحب‌خبر -

کلام اله صفری چهارم مرداد در مراسم افتتاحیه همیاران صلح دانش آموزی استان گفت: با توجه به اینکه خانواده آموزش و پرورش بزرگ است و دانش آموزان، معلمان و خانواده ها را تحت پوشش قرار می دهد می تواند در حوزه صلح و سازش هم بین همکاران و دانش آموزان و جامعه خدمات خوبی ارائه دهد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل ادامه داد: این برنامه به صورت پایلوت در دو مدرسه مفتح و امید انقلاب اجرا می شود و در آینده در سایر مدارس نیز اجرا خواهد شد.

وی افزود: ما با اعطای حکم همیار صلح و سازش به دنبال ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، تشکیل جلسات دوستانه، کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، فرهنگ سازی صلح و سازش در جامعه هستیم.

صفری با اشاره به سند تحول بنیادین گفت: یکی از ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین پرداختن به امر به معروف و نهی از منکر و ایجاد صلح و آشتی در بین دانش آموزان است و پیش از این به صورت غیر رسمی کلیه کادر آموزش و پرورش به بحث صلح و سازش اهمیت می دادند.

وی با بیان اینکه با اعطای حکم همیاران صلح و سازش توسط شورای حل اختلاف این مسئولیت رسمیت پیدا می کند، اظهار کرد: با راه اندازی اتاق همیاران صلح و سازش روحیه صلح جویی بین دانش آموزان و همکاران توسعه می یابد و بین معلم و سایر اقشار ارتباط مؤثر و اثربخش ایجاد می شود.

انتهای پیام

نظر شما