شناسهٔ خبر: 67831698 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

همراه با المپیک ۲۰۲۴ پاریس؛

رودخانه «سِن» در انتظار افتتاحیه پر زرق و برق

تهران- ایرنا- شمارش معکوس برای برگزاری مراسم افتتاحیه المپیک آغاز شده است و ورزشکاران ۲۰۶ کشور جهان در حال ورود به دهکده بازی‌ها هستند تا این‌بار خارج از فضای سربسته و در امتداد رود «سن» رژه روی آب را نیز تجربه کرده و برگ دیگری از تاریخ المپیک نوین را رقم بزنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش عصر پنجشنبه ایرنا، مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ از پل «آستر لیتس» شهر پاریس آغاز می‌شود و بیش از ۱۰۰ قایق مسئولیت رژه ورزشکاران در مسیر رود را بر عهده خواهند داشت. این مراسم از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه عصر روز جمعه-پنجم مرداد- به وقت محلی(۹ به وقت تهران) آغاز خواهد شد.

کاروان‌های بزرگ قایق‌های خودشان را خواهند داشت و کاروان‌های کوچک در قایق های مشترک وارد مسیر رودخانه سن می‌شوند تا صدها هزار بیننده و مقامات ۱۲۰ کشور جهان از نزدیک و میلیون‌ها نفر از پای تلویزیون شاهد این مراسم باشکوه باشند؛ جایی که قرار است از پنجم مرداد، ۱۰۷۱۴ ورزشکار زن و مرد از ۲۰۷ کشور جهان تا ۲۱ مرداد به مصاف هم بروند.

در این آوردگاه کاروان ورزشی کشورمان با نام خادم الرضا(ع) و با شعار صلح برای کودکان با ۴۰ ورزشکار در رشته‌های شمشیربازی، تیراندازی، تیراندازی با کمان، ژیمناستیک، تنیس روی میز، قایقرانی، شنا، دوومیدانی، دوچرخه سواری، سنگ نوردی، تکواندو، وزنه‌برداری و کشتی به مصاف رقبای خود می‌رود.

نظر شما