شناسهٔ خبر: 67805516 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

خاطرات هاشمی رفسنجانی، ۲ مرداد ۱۳۸۰:‍ [جمهوری] آذربايجان منطقه نفتى البرز در درياى خزر را به شركت‌‌هاى غربى واگذار كرده؛ به دستور رهبرى، نيروى هوايى ايران مانع كار آنها شده و از محل رفته‌اند؛ احتمال بروز حوادثى هست

خاطرات هاشمی رفسنجانی: شب، میهمان رهبرى بودم. درباره كابينه آينده مذاكره‌كرديم و در مورد مسأله منطقه نفتى البرز در درياى خزر كه ايران آن را سهم خود مى‌داند و [جمهوری] آذربايجان، آن را به شركت‌‌هاى غربى واگذار كرده كه به دستور رهبرى، نيروى هوايى ايران، مانع كار آنها شده و از محل رفته‌اند و احتمال بروز حوادثى هست.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»: اکبر هاشمی رفسنجانی با دو دوره ریاست جمهوری ایران، سابقه ریاست مجلس و ریاست مجمع تشخیص مصلحت و بسیاری مناصب مهم دیگر، از مهمترین شخصیت‌های تاریخ معاصر ایران به شمار می‌رود.
 
«انتخاب» هر شب خاطرات روزنوشت هاشمی را منتشر می‌کند.
 
 ۲ مرداد ۱۳۸۰:‍ دكتر [احمدرضا] جلالى [نایینی] آمد. پيشنهادهایی داشت، در مورد تشكيل يك مؤسسه فرهنگى، براى دفاع از سازندگى و جواب به شبهات نادرست و سم‌پاشى‌ها و سئوالاتى داشت،از دوران نوجوانى و قبل از طلبگى من و حقايق تاريخى وگفت، علایمى مى‌بيندكه يك سازماندهى از سوى دشمنان انقلاب، براى تضعيف شما شده است.  
 
آقاى [محمدرضا] مخبر[دزفولی]، مسئول كميسيون نظارت مجمع [تشخیص مصلحت نظام] آمد.در مورد پيش‌نويس آیين‌نامه نظارت، سئوالاتى داشت و از تلاش وسيع چپ‌ها، براى حذف يا تضعيف شوراى عالى انقلاب فرهنگى و راه چاره آن گفت. عصر، اعضاى ستاد [برگزاری] نمازجمعه تهران آمدند. آقاى [جواد] مقصودى، [رییس ستاد]، گزارش داد و من هم دربارة نمازجمعه، صحبت و توصيه‌هايى نمودم.   
 
شب، میهمان رهبرى بودم. دربارة كابينه آينده مذاكره‌كرديم و در مورد مسأله منطقه نفتى البرز در درياى خزر كه ايران آن را سهم خود مى‌داند و [جمهوری] آذربايجان، آن را به شركت‌‌هاى غربى واگذار كرده كه به دستور رهبرى، نيروى هوايى ايران، مانع كار آنها شده و از محل رفته‌اند و احتمال بروز حوادثى هست. گفتند، آقاى [مهدی] كروبى، [رییس مجلس]، در مورد عفو آقاى عبدالله نورى، [وزیر سابق کشور و مدیرمسئول روزنامه خرداد] صحبت كرده و ايشان جواب داده‌اند، لازم است آقاى نورى، حرف‌هاى نامناسبي را كه زده، اصلاح نمايد. سران مجلس، از آقاى [سیدمحمود] هاشمى‌ شاهرودى، [رییس قوه قضاییه]، خواسته‌اند كه سه نفر بر تعداد پيشنهادي حقوقدان‌هاى شوراى نگهبان بيفزايند؛ ايشان نپذيرفته و مشكل لاينحل مانده است و ممكن است به مجمع [تشخیص مصلحت نظام]  كشيده شود.  
 
[عبدالرحمن] وحيد، ریيس‌جمهور اندونزى، هنوز در كاخ رياست‌جمهورى مانده و خود را ریيس‌جمهور قانونى مى‌داند. خانم [مگاواتی] سوكارنو، [رییس‌جمهور منتخب مجلس] هم كار خود را مشروع معرفي مي‌كند. در پاكستان، سيل خرابى‌ها و تلفات زيادى بار آورده است.
لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما